Sidor

torsdag 7 januari 2016

Lugnet slut

Nu har lugnet här tagit slut. Imorse klättrade Prue och Phoebe upp i sängen själva. Så snart jag satte ner dom på golvet vände dom och klättrade upp jättesnabbt. Jag fick göra så några gånger för att få dom att ge upp...men det var jag som gav upp. Ett par timmar senare var dom där alla 3 och busade runt. Ofta, väldigt ofta var Piper uppe på min kudde och ålade runt på den. Jag kan ju inte sitta och glo på dom dygnet runt bara för att jag är lite nojig och överbeskyddande. Dom lär ju sig. Och dom visade klart och tydligt att dom inte bara kommer upp, noop, dom kommer ner lika lätt. Och under förmiddagen så sprang Prue fram och tillbaka i soffan. Spelade ingen roll att jag sa att man inte får springa/hoppa där.....hon låtsades inte se mig alls. Igår kväll lekte hon apport. Varje påsk brukar jag köpa både större och mindre påskägg som man hänger i riset. Hänger aldrig upp något, men alla katterna älskar att leka med dom. På själva ägget så finns det ju ett upphängningsband. Det bandet tog hon mellan tänderna och gick runt med det....lekte lite och sen iväg igen. Zira apporterar ju också. Jag har ALLTID leksaker i sängen och 2 dom vippor som alltid finns på golvet till dom, dom ligger också alltid i sängen.

Det där med leksaker! Här ser ut som värsta bombnedslaget varje morgon. Varje morgon plockar jag upp allt och lägger det i deras korg. När jag har mockat och gett dom mat så tar jag fram sopborsten för att sopa upp all havregryn som hamnar lite här och var. (ska bli så skönt när det bara är vanlig kattsand) När jag är klar med allt tar jag fram leksaker till dom igen, inte så många, bara sånt jag vet dom leker med. Men så är det ju Lillan Mini och Zira. Ingen av damerna har samma åsikt om vad som är bra leksaker för dom små. Så flera gånger under en dag går dom helt enkelt och hämtar leksaker som DOM tycker ungarna ska leka med. Konstigt va!

Sen är det som så att JAG måste skärpa mig. Dom vuxna får ju mat i köket. Men äter inte upp allt utan brukar vanligtvis gå och småäta. Men så snart jag tar fram ungarnas mat, vilket är SAMMA som dom vuxna äter....ja då är dom där och glufsar i sig precis allt, absolut ingenting är kvar på fatet. Detta hetsätande resulterar i att dom blir lösa i magen, och dom får inte i sig vad som behövs, kan ju inte tillgodose sig näringen. Jag har försökt ett par gånger tidigare och ge ungarna mat med stängd dörr, ingen av dom vuxna har fått komma in. Men jag fick sådan ångest för att jag stängde ute dom så allting återgick till det vanliga. Men nu måste jag....det bara är så.

Eftersom dom har börjat klättra på bra nu åkte jag iväg och köpte ytterligare 2 små klösar. Vilka jag också har utrustat med lite hängande leksaker. Uppskattades även av dom vuxna. Förvånad....nä inte det minsta :)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck