Sidor

lördag 31 augusti 2013

Stockrosen blommar

Och jag blev så glad när jag såg att det började knoppa ut. Och så vackert med vita rosor. Jag såg det för 2-3 dagar sedan men visste ju inte om det skulle bli något, därför som jag väntade.
Idag har jag varit och grävt lite till. Det har duggat lite men inget som störde....bara skönt. Jag orkar ju inte ta allt på en gång så det blir lite pö om pö. Hade nog blivit mer idag men jag vill ju vara inne lite också, dessutom så ska man ju laga mat. Men nu har jag iallafall kommit halvvägs och jag ska försöka få det klart fram till nästa helg.

Det blir så att Casper får dambesök och hon kommer i morgon. Skriver fortfarande inte vem det är, vill kolla med ägarna först. Så om det är ok för dom så får ni veta i morgon och kanske det då även kommer en bild på henne.


Visst är den fin min stockros...som jag inte har en aning om hur den hamnade här :)






Kommer ni ihåg rosorna som jag köpte?





Ta upp aklejorna och plantera rosorna här




Men stötte ju på problem med en megastor sten som Benny till slut fick ta upp




Här är dom precis nyplanterade




Och detta är 10 dagar senare




Köpte även en honungsros som jag satte i hörnet och som kommer att klättra. Jag kommer att leda den mot köksfönstret.




Så, detta är alltså klart, har grävt i 2 omgångar




Och detta är kvar




Rosorna på baksidan har också tagit sig bra



Lte ljung vid soldäcket och så lite vi entren






Detta kallar jag slöseri. Men så här ser det ut när Jamie har gett sina små mjölk och bara får för sig att gå, det droppar efter henne





Casper samlar energi inför morgondagens möte







Och maten står i ugnen. Idag blir det hasselbackpotatis, ädelostfylld fläskfilé inlindad i bacon och så ska det vara rödvinssås till och lite grönsaker





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck