Sidor

måndag 26 augusti 2013

Djungelvrål

Att vakna upp på morgonen när klockan är 4.45 av ett djungelvrål är inte det optimala. Man kan ju få hjärtattack för mindre. Jag trodde att Casper och Ricki skulle ta död på varandra....eller ja....att Ricki skulle ta Casper för tid och evighet. Jag vet ju vad det handlar om, det är ju parning. Och Casper har blivit snällare i sina tag med henne så nu åkte han på stryk. Inte kunde jag öppna direkt heller då jag hade 3 honor som stod på givakt utanför dörren och sen 3-4 bebisar som lyssnade med öronen bakåt. Hade det bara varit tjejerna så hade jag snabbt kunnat få väck dom och stäng in till vardagsrummet men med bebisar och allt....nä det gick inte. Dessutom så tog vrålet slut efter 20-30 sekunder. När jag väl kom in här så var det tussar på golvet. Ingen skadad....inte vad jag sett....men jisses vad rädd jag var. Och hjärtat slog i 200. Men att Casper åkte på stryk visste jag direkt, han ville ut och har nu varit ute ur rummet 4 timmar. Just nu är han här inne och Ricki visar upp sig med rumpan upp men Casper är inte speciellt intresserad. Han vill ut igen.

I morse så hade jag ett maratonlopp med bebisarna. 3 av dom var skitiga där bak men jag badade dom alla, lika bra att vänja dom nu när dom är så formbara. Alltså bara rumpen och baktassarna. Innan allt var klart med alla morgonrutiner så kände jag mig helt färdig. Hade ju tänkt ta lite bonusbilder på dom idag men det blir bara på Casper Jr och Céline. Cher skulle jag ta på men Jamie var för stressad och ville ha tillbaka henne...och dom andra sov. Har även tagit bilder på dom vuxna, det var ju liksom ett tag sedan som jag la upp någon på dom här ute på bloggen. Har även vägt alla, för hör och häpna, jag har inte vägt dom sedan den 4 augusti.

Har dragit Casper, Brooke och kullen från utställningen i oktober. Tror nämligen att Téa är parad. Jag är inte säker men man vet aldrig. Men ska hon ha ungar så blir det mån-tisdag efter utställningen och jag vill inte vara borta då. Och det verkar som att Lillan håller på att gå i löp för hon tvättar sig väldigt mycket där bak nu och ålar sig mer än vanligt.
Vikterna på dom idag är
Jamie 3455g. Hon har gått ner 314g och väger nu också 288g mindre än när hon parades.
Casper  4842g han har gått upp med 30g
Téa 2974g hon har gått upp med 112g
Lillan 3398g och hon har gått upp med 108g


Det blir bara en bild på Jamie i detta inlägget, dom andra får egna inlägg idag med sina bilder. Blir för mycket annars




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck