Sidor

tisdag 20 augusti 2013

Brian tingad

På lördag som kommer var det meningen att mitt besök skulle komma men dom kom idag istället :) Och dom blev väldigt kära i Brian och han kommer alltså att bo i Malmö. För dom ville ha honom :) Och Brian i sin tur visade upp sin goa mage och charmade så mycket han bara kunde. Det kändes väldigt bra och han kommer att få det superbra hos dom. Dock kommer vi inte att se honom som utställningskatt eller avelshane för han ska "bara" få vara en lyxkatt :) Sötnosen.....

Bilden på Brian är från förra veckan...ska ta nya kort i morgon.




Har varit och grävt idag också...för att få rosorna i jorden. Och det kändes som att det hade kommit nya rötter bara under natten men det var väl dom som jag missade igår då. Köpte ju rosor idag igen men det blev inte dom jag ville ha som gick i lila....dom var slut. Så jag tog samma som jag köpte igår. Nu får vi bara vänta och se så att dom tar sig och även aklejan som jag har planterat. Just nu ser det nästan lite naket ut....men förhoppningsvis blir det superfint till nästa år.




Något som jag tycker är kul ar att jag har så många fjärilar i trädgården och blommorna iår. Och det är sedan dessa har börjat blomma, dom fick jag från svärmor förra året. Har inte tagit bilder på alla sorter som har vilat på blommorna men det har alltså varit jättemånga...olika....Och jag har ingen aning om vad alla heter så jag tänker inte ens ge mig på att försöka....orkar inte googla heller för det finns ju liksom hur många arter som helst. 



Här är en del av fjärilarna...inte lätt att fota dom för dom sticker ju om man kommer för nära. Och här finns också en massa getingar och humlor




















1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder, tror att det är höstastrar.
    Mia

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck