Sidor

onsdag 14 augusti 2013

Renovering i rabatten

I 3-4 dagar har jag varit sysselsatt med att renovera och fixa med rabatten utmed kortsidan. Åkt fram och tillbaka till Andreassons i Smålandsstenar och hämtat tegelstenar. För givetvis vägrar jag köra släp efter biden, även om det i detta läget hade varit det bästa. Men jag behövde ju en paus så med den lilla trippen för att hämta dom var precis lagom. Dessutom så lade jag ju allt eftersom så jag visste hur mycket jag skulle ha. Det som är kvar nu är framsidan under köksfönstret. Orkade inte mer idag så eventuellt får jag se om lusten faller på i morgon till det. Ska nämligen även gräva upp resten på baksidan vid altanen för blommorna som är där trivs ju inte. Och aklejan som jag har fram ska jag plantera där istället. Har ju så mycket av dom så trivs inte dom heller så är det inte hela världen.

Där jag hade 2 pallkragar för att plantera lök och sallad har jag tagit bort nu. Ingen idé för det ville verkligen inte ta sig. Pallkragarna är nu hos mamma och jag planterar där istället nästa år utmed en södervägg. Det hon planterade detta året tog sig superbra. Istället har jag här gjort en rabatt, jag har dragit upp rosorna som inte trivdes där bak och planterat dom, dessutom en låg växt som knappt synes bland dom höga. En spaljé har kommit upp så humlen kan klättra, och även kanske clematisen. Hur allting tar sig återstår att se nästa år. Men nu så är jag iallafall nöjd med inramningen också.

Idag har jag varit och tagit lite bilder på Tindras bebisar, dom fyller ju 3 veckor i morgon. Dom är så otroligt söta och charmiga och vill vara med. Hade besök igår från Gotland och dom var jätteintresserade av en crémehane...och det verkade också som att dom skulle ha honom. Men hon ringde idag och sa att hon inte kunde tinga honom för han var för liten och det var svårt att se hur han kommer att bli när han blir större. Hon ville gärna vänta tills han var 7-8 veckor så ville hon titta på honom igen. Men jag kan inte reservera en bebis så länge, det går bara inte. Vi får se om han är kvar till salu då och om hon fortfarande är intresserad.




Bara för att jag ville komma undan billigt köpte jag dessa och hade vid rabatten. Men det blev inget bra, dessutom var det inte snyggt. Men nu så är dom alltså väck




Rabatten nu med tegelsten som kant. Blev sjukt nöjd. Lite jobbigt att gräva och fixa men jag såg ju resultatet framför mig så det gjorde att jag orkade fortsätta :)




Den nya...blir nog fint sen 



Har även grävt och utökat utmed soldäcket....här fanns ingenting tidigare




Och rabatten under altanen håller på att bli tom, aklejorna ska hit sen.




Givetvis får jag sätta ut ett par bonusbilder på en av Tindras bebisar idag och det får bli på Brian






2 kommentarer:

  1. Vad duktig du har varit med stenläggningen! Jag vet hur tungt det är att gräva undan gräsmatta ... Så snyggt det blivit! O så den lille gulleplutten ... Puss!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck