Sidor

måndag 5 augusti 2013

Små hemligheter

Tissel, tissel, tassel....
-Har du hört att....Lillan blir tystad av Téa. -Schhhh, hon kommer nu.
Ja, det är vad man kan tro när man går ut på altanen och ser dessa 2 damer ligga i samma bädd och båda jäser åt alla håll och kanter. Man kan verkligen tro att jag inte har en enda bädd än just denna som dom ligger ihop i. Men jag lovar....dom har hur många som helst :)

Vi börjar väl med Jamie. För det första så kan jag säga att veterinären i Slöinge kan ta sig där bak. Dom lovade att ringa idag. Men tror ni att dom gjorde det. Noop. Och jag har inte ringt tillbaka, ska ringa dit imorgon. Och skälla lite. Att jag inte har ringt idag beror helt enkelt på att Jamies konstiga tutte inte är så konstig längre. Någon gång inatt, jag tror det var innan andra matningen så försvann det helt enkel. Lite lite kvar men det kommer mjölk därifrån nu. Céline som ju har varit jättemycket för mjölkersättningen vägrade nämligen att ta något den andra gången inatt. Och när jag tittade på Jamies tutte imorse såg det alltså bra ut. Och när jag vägde dom små så var ökningen sen igår morse till belåtenhet :) Fast jag ska egentligen inte gnälla över den alls. Kollade lite vad Tindras bebisar vägde vid samma dygn och dessa här hemma ligger nästan samma, till och med lite högre.

Hemma hos mamma så växer dom ska ni veta. Små runda nallar ser dom ut att vara nu. Nu har alla grabbarna öppnat sina ögon, bara Brooke kvar. Men hon vill väl inte se sina busiga bröder :) Vet att när det gäller Brooke så har jag inte skrivit något om det, men hon ska stanna kvar. Som ni kanske kommer ihåg så skulle jag ju inte ha mer kullar på Tindra. Men hon var ensam och ledsen. Och mamma tyckte att om jag tog en kull till så kunde en hona stanna kvar som sällskap. Så mamma kommer att ha Brooke på foder, precis så som hon har haft Tindra. Så det var ju tur att det blev EN tjej och att hon blev så bra som hon blev. Tog lite mysbilder på dom och även en liten filmsnutt....Så härliga.

Jamies bebisar väger idag
Cher 153g +19g
Céline 148g +17g
Cris 145g +14g
Colin 157g +16g
Cary 144g +14g
Casper 150g +13g

Tindras bebisar vägde samma dygn
Brooke 139g +9g
Burt 152g +14g
Brian 147g +7g
Ben 141g +9g
Bruce 143g +9g





Småttingarna ligger och sover




Tissel tissel tassel...igen




Brooke har härlig teckning. Kolla i filmen och bilderna framöver, undersidan av henne gillar jag mycket :) 










 Mysbilder :)









2 kommentarer:

  1. Underbara rultisar allihop!!! Härm såg man färgerna betydligt bättre ;) // Myskramar!!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck