Sidor

torsdag 22 augusti 2013

Jamies bebisar 3 veckor

1-2-3....goooooo. Så var alla morgonrutinerna avklarade med Jamies bebisar och det skulle vara dax för fotografering. Trodde jag ja. Innan jag var färdig med Casper så var Cher och Céline redan smutsiga för att dom stod i matfatet, och sen var det dax för Cary och Colin.....Gaaaahhh....var tvungen att ta bort fatet för att hålla dom rena en liten stund.
Alltså, att ha 2 kullar med 11 kattungar tillsammans är nästan jobbigare än när jag hade "babybom" med 4 kullar och 15 kattungar. Och då är ändå den ena kullen, Tindras bebisar hos mamma. Men men....

Idag är då Jamies bebisar 3 veckor. Fast det känns ju som att dom skulle vara betydligt äldre med tanke på hur framåt dom är. Känns nästan som att dom vill flytta nu.....Som jag skrev igår så är dom redan ute på äventyr i hallen och köket....I morse var dom i vardagsrummet. Och näääää, jag vill helst inte detta för dom fick ju toalåda först igår och är inte rumsrena än. Men sen så orkar jag inte tjafsa med mamma Jamie om var hon ska ha dom. Nu bär hon inte ut dom....det gör liksom Lillan. Och Lillan tog Casper i nacken i morse och satte honom i toalådan. Vad ska jag göra...jag kunde ju inte annat är att börja skratta. Och Casper var nog nödig för han bajsade. Lillan orkade väl inte torka skit mer för det gjorde hon igår så det räckte och blev över :)

Jag började ju med blötmat åt dom redan förra veckan i små smakportioner. Var tvungen att göra något för att dom skulle få i sig mat. Och dom gillar det, äter som bara den idag och (peppar, peppar) alla mår bra i magen och ökar bra i vikt. På vikten syns det vem som började äta blötmaten sist och det var Casper och Colin, först för 2 dagar sedan så började dom ta lite. Céline och Cris är matbovarna och förutom att dom äter mycket av blötmaten så bor dom i mjölkbaren. Cary har ökat superbra och han tar för sig mycket bättre vid mjölkbaren nu också. Till nästa vecka tror jag att dom är mer jämna i vikten. Idag blir det förutom bilder även filmer på dom. Cris ville inte vara med, han ville bara sova. Fler bilder finns på hemsidan. Veckans vikter och veckans viktuppgång är
Cher 324g +67g
Céline 349g +96g
Cris 347g +85g
Colin 310g +49g
Cary 282g +71g
Casper 306g +59g


Här är Céline i matfatet





Cher





Céline





Cris





Colin





Cary





Casper





1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck