Sidor

torsdag 28 juli 2016

Ziras bebisar 2 veckor

I morse när jag vaknade och tittade ner i bolådan, vilket alltid är det första som jag gör, fick jag mig en liten överraskning. Bianca låg utanför lådan. Som tur är har jag filtar även utanför så hon inte låg på inte på något kallt golv. Hur länge hon låg där vet jag  inte, men det kan ha varit max 1 timme. För jag har inte kunnat sova inatt och har varit uppe 1 gång i timmen och varje gång har jag tittat till dom. Jag har sett tendenser på dom alla att dom gärna kryper upp vid kanten så jag kommer under dagen att utöka lite till. Mest för att få bort kanterna som är nu, med andra ord ta bort själva lådorna och sätta dit en högre kant.

Alla har nu öppnat upp sina blå ögon helt och hållet och dom sitter gärna och tittar upp mot mig när jag sitter vid bolådan. Lyssnar efter min röst gör dom också. Det känns så bra att ha dom i vardagsrummet, det är mycket mer plats för mig och dom får vara med mycket mer än om dom hade varit i garderoben. Flera gånger om dagen sitter jag ner hos dom och gosar. Och tar upp dom i mitt knä. Där ligger dom då tills dom somnar. Och jag lovar, det är hur mysigt som helst. Dom har nu i ett par dagar också visat tendens till att vilja leka med varandra...Det vill säga dom få  minuter som dom är vakna. Jag tycker att dom är väldigt duktiga på att ta sig fram, alla tar sina staplande steg och jag ser att det går bättre för varje dag. Lite mer balans bara. Zira är jätteduktig mamma och ligger hos dom alltid, ibland till och med fast dom sover.  Annars ligger hon precis utanför och svalkar magen. Jag har gett dom ersättning denna veckan också, då på kvällen men alla har inte velat ha och inte varje dag. Även om det bara är Linus som har gått upp över 100g denna veckan är jag supernöjd med deras viktuppgång. Dom visar inte att dom är hungriga och dom är på alerten alla. Dagens vikter och veckans viktuppgång
Pan 277g +80g
Pandora 284g +85g
Bianca 273g +66g
Cordelia 289g +81g
Linus 318g +102g
Callisto 316g +89g

Pan är till salu











Pandora är reserverad












Bianca är till salu











Cordelia är till salu











Linus är till salu












Callisto är till salu









1 kommentar:

  1. stackars den som skall välja någon av dessa sötnosar..

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck