Sidor

torsdag 7 juli 2016

Sötnosar

Oavsett om dom har bös i ögonen och fortfarande kanske är kladdiga i rumpan då det inte alltid är lätt att vara så liten och hålla balansen när man går på toa OCH samtidigt måste trycka...så är dom helt underbara. Jag startar inte morgonen med att göra rent dom, jag blandar aldrig gos med rengöring. Det är antingen eller.
På morgonen som denna morgon tar jag upp dom till mig, var och en för sig för att få morgongos. Om jag hade gjort som så att jag hade rensat ögonen, speciellt när det gäller Atlas så hade dom inte alls varit glada när jag hade tagit upp dom i famnen för att gosa. Den som är mest på mig är Ophelia. Hon kan till och med sitta och jama till för att hon vill att jag ska plocka upp henne. Hon har heller inget emot att jag torkar av ögonen. Och som nu i morse när jag torkade av hakan på henne innan jag fotade. För hon äter med hela ansiktet...
-Det fattar du väl att jag sparar till sen?

Det är Ophelia som söker mest kontakt och hon älskar att ligga i famnen och sprattla med sina små tassar mot mig. Glittret i ögonen visar att hon är full av livsglädje...eller rättare sagt...full av bus...
Mirandas ögon glittrar också, men dom glittrar för att hennes ögon typ tåras hela tiden. Varför vet jag inte men jag gissar på trånga tårkanaler. Och mest när det är ljust i rummet och då vill hon också gärna kisa. Och mest när hon tittar uppåt, alltså på mig. När hon leker kan man se att hon har ögonen mer uppspärrade. Atlas ögon är helt klart bäst utav syskonen, dom är stora och runda och även dom med glitter i...full av bus. Atlas började idag dessutom tjattra på vippan för första gången, tycker jag var tidigt. Och som ni ser på filmerna idag så är det mest Ophelia som är i farten, ligger gärna och charmar.
Nu blir dom mer och mer runda när dom har börjat äta själva. Och det är en enorm lättnad att även Miranda gillar blötmaten, hon är den som äter mest nu när hon väl har fått smak på det. Och visat är dom helt underbara att se på?


































2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck