Sidor

söndag 17 juli 2016

Presentation av Ziras bebisar

Ja hörrni, ända fram till för 2-3 timmar sedan visste jag inte riktigt vilka namn jag skulle ge dom, och inte hade jag något tema. Dom jag kollade lite på fanns det knappt tjejer med. Och det jag hade från första början till Millas bebisar tyckte jag inte passade. (alltså inte det som det till slut blev) När Millas bebisar föddes så hade jag ju flera förslag på namnen...Men det blev ju "bara" 3 som föddes. Och det var ju namn på månar. Lite i bakhuvudet hade jag att fortsätta på det temat och ju mer jag tänkte på det tyckte jag om det. Jag gillade ju namnen redan tidigare. Så det kommer alltså att bli namn på månar. Några av dom jag hade innan som förslag och några nya. Sen återstod det att vem av bebisarna skulle ha vilket namn, vill ju att det ska passa dom också.Och nu när jag har bestämt mig så tycker jag själv att det blev bra.

Igår kväll lurade jag Zira till att tvätta bebisarna. Jag vet ju inte om hon inte hinner med eller om hon helt enkelt inte har kommit in i det än. Även om det har blivit blött av kiss i lådan idag också så var det inte lika mycket. Jag hjälper ju självklart till men Zira har tvättat dom lite mer idag. Vad jag gjorde? Jo, jag satte på ett jättetunt lager med Mini Lätta på bebisarnas baklykta för jag vet att hon gillar smör. Var tvungen att testa på en först så det inte slutade med att hon inte alls gillade idén. Men det gjorde hon alltså. Men som sagt, jag hjälper till med det ett tag till.
Dom är små matvrak hela högen. När dom går ifrån diandet, en efter en så tar jag upp dom och kissar dom och så ger jag en slurk med ersättning vilket dom glupskt får i sig. Att ha koll på när dom diar är inga problem, det hörs. För jisses vad dom fäktas för att komma fram. Dagens vikter kommer här och därmed även deras namn efter siffran...i fortsättningen blir det ju så klart bara namnen.

1:an Pan 150g +16g
2:an Pandora144g +16g
3:an Bianca 141g +13g
4:an Cordelia 152g +16g
5:an Linus 150g +6g
6:an Callisto 158g + 20g

När jag var inne hos Millas bebisar så hade jag kameran med mig. Tänkte ta ett par foton på dom också. Men så kom jag på att dom fyller ju vecka i morgon...Så det får bli bilder på dom imorgon istället. Får be om ursäkt till Elisabeth och Helene för så lite bilder (inga) men det har varit  mycket med Ziras bebisar så jag har inte hunnit.


Tawalli's Moonlight Of Pan 
Pan är  alltså en kille med färgen rödspotted. Han är den som är ljusast av dom. Och han är även den som är lugnast.








 Tawalli's Moonlight Of Pandora 
Pandora är en tjej som har färgen rödtabby. Har bestämt dig för en tutte som hon vaktar med risk för livet






 Tawalli's Moonlight Of Bianca  
Bianca är en rödspotted tjej. Hon är mammas flicka och blir så arg på mig när jag lyfter bort henne från Zira






 Tawalli's Moonlight Of Cordelia 
Cordelia är en rödtabby tjej som gillar att sova. Hon är den av tabbisarna som mönstret ses mest på, lite ljusare än systern Pandora






 Tawalli's Moonlight Of Linus 
Linus har färgen rödspotted. Han är en sprallig kille som vägrar vara still, skulle smita från fotograferingen. Var tvungen att ge honom en slurk ersättning för att han skulle lugna ner sig lite






 Tawalli's Moonlight Of Callisto 
Callisto är en rödspsotted kille.  För tillfället en liten gaphals som inte gillar att jag tar upp honom







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck