Sidor

lördag 16 juli 2016

Phoebe & Lillan

Dagen har gått med en rasande fart, har inte hunnit med något. Har varit på väg att blogga redan i förmiddags men som sagt, tiden räcker inte till. Med 9 bebisar som ska ses efter varav Millas bebisar befinner sig hos mamma så blir det ingen dötid. Springa fram och tillbaka in till mamma, Millas bebisar ska ju tränas, gosas med och bli allmänt plågade av mig. På ett kärleksfullt sätt alltså. Sen så ska Ziras bebisar se om.

Vid vägningen i morse så kunde jag inte vänta på att klockan skulle bli runt 10.00...Brukar ju väga vid samma tid varje dag. Men nu hade jag inte tålamod till att vänta, jag var tvungen att se hur dom hade hållit med vikten under natten när jag inte stödmatade dom, jag gav dom inte ens något igår kväll innan jag själv tog natten. Alla låg nämligen hos Zira och diade för fullt. Alla har hittat sina platser, även om det blir lite kiv emellanåt. Man måste liksom komma fram också och med 6 bebisar som ska äta samtidigt blir det lite kaos. Men det är inte så hela tiden, ibland ligger 2-3 av dom vid sidan av och sover och sen typ byter dom av varandra. Jag har gett dom alla en liten slurk med ersättning och då dom äter av den med så är dom kanske inte helt mätta från Zira. Och alla vill ha den här lilla slurken som jag kommer med. Jag är vid bolådan så snart jag hör ett litet pip, måste nämligen kissa och bajsa dom. Jag har sett Zira göra det men vet inte om hon hinner med alla. För 2 gånger idag har jag fått byta deras "sängkläder" då det är blött av kiss och även finns bajs där. Det luktar ju om det så jag vill inte riskera att Zira börjar flytta på dom på grund av det. Men framför allt vill jag inte att dom ska ligga i det blöta. Jag hoppas att det ger med sig väldigt snart. Det är liksom inte lätt för mig att veta när dom vill kissa och jag kan ju inte springa och toa dom hela tiden och störa dom när dom sover, det är inte bra.  Dagens vikter och uppgång är:
1:an 134g +13g
2:an 128g +10g
3:an 128g +7g
4:an 136g +12g
5:an 144g +8g
6:an 138g +10g

Alla ligger och sover så gott










När Phoebe blev 7 månader i slutet av maj så missade jag det. Inte alls meningen men det var ju mycket med Lenas bebisar som höll på att flytta, vaccination på Love och så Milla som då var högdräktig. Dessutom på allt det så var det ju problem med Lillan som gav sig på Zira hela tiden. När Zira hade gått 6 veckor så höll det inte längre, jag var livrädd att hon skulle göra så Zira aborterade sina bebisar. Så Josefin & Marcus erbjöd mig en lösning om att ta dig Lillan tills Zira hade fått sina bebisar. Typiskt nog så fungerar det mer än väl, Lillan har ju blivit så busig efter kastreringen och Phoebe är ju trots allt fortfarande en bebis som älskar bus. Så dom 2 härjar för fullt. Dessutom så äter Lillan MYCKET bättre därborta. Till och med torrfoder som hon inte har ätit hos mig på 3 år. Just nu så orkar jag inte ta hem henne än, har för mycket med alla bebisar här. Och jag vet ju inte heller o det kommer att funka mellan Lillan och Zira nu när Zira har fått bebisarna. Lillan gav ju sig på henne tidigare för att hon var dräktig. Jaja....Återstår att se, går det inte så kanske Lillan kan få bo kvar i Smålandsstenar.


Vägde Zira igår och då visade vågen på 3880g. På 1 månad och 18 dagar har hon gått upp med 701g, helt sanslöst. Vägde även Lillan och hon vägde 4016g. Så mycket har hon vägt bara när hon var dräktig. Eller ja, hon var där och nosade för 1 år sen men bara under ett par veckor. Sedan hon åkte till Josse har hon gått upp med 195g (på 3 veckor)








I vanlig ordning gillar inte Lillan att man tar kort på henne






1 kommentar:

  1. Otroligt vackra bilder på bebisarna & mor !
    På ALLA dina missar..+ den härligt skrivna bloggen ...
    med fakta..bus..o dagliga rutiner i katt-värden!! Älskar....
    Tass Kramar
    B&B& L

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck