Sidor

fredag 15 juli 2016

Rött är sött!

Natten har varit lugn, till och med för lugn, något som jag inte har varit så bortskämd med den sista tiden. Somnade i soffan med avsikt att vakna 2 timmar senare för att kolla till bebisarna och eventuellt mata. Tog bort snoddarna då en av dom hade lyckats med att trä den ena framtassen igenom = obehagligt både för bebisen och mig. Gav alla en skvätt ersättning och sen till en tutte vilket fungerade bra. Lite obehagligt att sova på soffan så jag gick och la mig i sängen och sen upp 2 timmar senare, samma procedur, en skvätt ersättning till alla och sen tutte. Och så gjorde jag ännu en gång efter det. Ungarna har sovit och inga skrik eller pip alls. Efter BARA ett dygn reser dom huvudet mot mig när jag kommer. Känner min lukt och vet väl, antar jag, att jag kommer med lite mat. Ziras mjölk har nog kommit igång, även om bröstvårtan (jaja.....spenan) är liten så får bebisarna tag på dom iallafall. Zira sköter duktigt om deras toa och emellanåt lägger hon sig ute på golvet för att svalka av sig. Men oftast och nästan hela tiden ligger hon i bolådan och njuter. Då snoddarna är borta har jag varit tvungen att markera 3 av dom, det blev en liten prick med nagellack på 3:an 5:an och 6:an

Deras viktuppgång sedan igår har varit kanon. Får se vad det visar imorgon för inatt kommer jag inte att ge dom tillägg. Och jag har inga namn på dom än men lovar att jag ska bestämma mig tills på söndag
1:an 121g +11g
2:an 118g +22g
3:an 121g +19g
4:an 124g +18g
5:an 136g +23g
6:an 128g +16g


1:an




2:an





3:an




4:an



5:an



6:an






Myspys







1 kommentar:

  1. På dina bilder så 1 och nr 4 är riktigt söta.
    Hoppas att du hittar på ngra bra namn till dem

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck