Sidor

söndag 10 juli 2016

Zira dag 62

Bara för att jag igår skrev att Zira har mått alldeles förträffligt bra utan något illamående eller diarré under sin dräktighet fick hon så klart allt igår. Hon började spy på eftermiddagen och har spytt under natten och på det diarré då. Hon har inte ätit något sedan igår morse tills idag morse då allt verkade ha gått över. Konstigt. Men å andra sidan inte. Det har inte slagit fel en enda gång med mina dräktiga honor att några dagar innan bebisarna föds har det varit lite sisådär med allt. Hon lade sig i bolådan igår eftermiddag och jag bara kände att
-Näääää, snälla vänta några dagar till. Även om jag skulle önska att hon fick sina bebisar nu så är varje dag i magen värdefull...så MINST 2 dagar till hoppas jag hon går med sin fina mage. Nu när hon går ser jag också att magen har trillat ner lite.  Under dagarna som kommer nu hoppas jag att jag på ett eller annat sätt får sova OCH känna mig utvilad. Funderar allvarligt på att ringa läkaren imorgon bitti för att få en omgång med 10 tabletter just för att få sova. Idag väger Zira 5190g och har sedan igår gått ner med 108g

Millas bebisar växer så det knakar nu sedan dom började äta själva. Ophelia känner lukten av mat långa vägar och blir helt till sig när jag blandar i mush i deras mat. Även Atlas och Miranda äter mycket bättre med mush. Källan till Millas mjölk verkar ha sinat mer och mer. Dom går dit för att sutta men bara i 2-3 minuter och då kan dom inte ligga still...försöker ju få ut något. Och Milla tycker dom är jobbiga och bökiga då så hon går helt enkelt sin väg. Alla tre sköter sig och går på toa utan problem.


Nytagna bilder på Zira och även på bebisarna. Och en film på Ziras bebisar så verkar ha disco i magen.




















2 kommentarer:

  1. Ophelia. .Atlas..'min' Miranda..
    ALLA lika duktiga o ljuvliga..
    ZIRA...så jobbigt nu..o spännande..
    Älskar Er Alla..stora som små!
    Kolla bilder o video-snuttar =
    "min medicin"...
    All Lycka till ZIRA!
    Tazz..B&B&L

    SvaraRadera
  2. Nospussar tll alla. Jösses, det går verkligen svallvågor i den magen

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck