Sidor

måndag 4 juli 2016

Millas bebisar 5 veckor

Först igår kväll började Miranda äta av blötmaten själv. Visserligen från mitt finger men jag var så glad att hon fick i sig maten självmant. Och i morse när jag satte fram maten så behövde jag bara sätta in lite mat från fingret i munnen på henne så åt hon självmant från fatet. Så nu äter dom alla själva. Miranda ligger cirka 10 dagar efter med detta, men hon väger mest av dom iallafall. I och med att dom har börjat äta blötmat så har dom blivit lösa i magen men även det har redan blivit bättre. Men vikten....bajseriet har ju gjort att dom har ökat ännu mindre än förra veckan. Men nu måste det ju bara bli bättre. Förutom att dom har varit lösa i magen har dom fått medicin i ögonen, idag är det 3:dje dagen då alla 3 fick ögoninflammation...Men även det har blivit mycket bättre. Så jag har haft fullt upp med att mata, tvätta rumpor, torka rumpor, och medicinera. Dessutom har jag behövt hålla koll på dom så dom går på toa. Miranda och Atlas fixar det galant men Ophelia går in och ut ur lådan, piper och har sig så henne får jag hjälpa och visa att det är toalådan hon ska gå på. Det är Ophelia och Atlas som jag har behövt bada, iallafall hälften av dom. Långhår och dessutom så sätter dom sig ner när dom ska bajsa. Syns mest på Ophelia men dom missfärgningarna går ju bort snart.

Dom leker väldigt mycket med varandra nu, fäktar med sina små tassar och biter varandra hela tiden. Leker även mycket med leksakerna som ligger utspridda. Och dom har börjat tvätta sig själva vilket jag tycker är superduktigt. Dom är ju som sagt var bara 5 veckor idag. Deras tänder är sylvassa och det känns när dom kommer och ska bitas i tårna. Soffhäng är mysigt och dom ligger mycket där hos mig och somnar. Vikterna idag är
Miranda 583g +79g
Ophelia 486g +54g
Atlas 503g +68g
Bilderna är tagna tidigare i morse och så även filmen. Hoppas ni har bra uppkoppling för det är i vanlig ordning massor av bilder



Sötnosen Atlas. Han är den som funderar mest i gänget. Kan sitta en lång stund och bara titta sig omkring innan har beslutar sig för att göra något. Och han är superstark. Han blir så arg på mig när jag ska rengöra ögonen. Hans klor, och även dom andras är redan så långa men jag kan inte klippa dom än.







Ophelia är precis lika busig som hon ser ut till att vara. Ett litet yrväder som är extremt nyfiken. Hon har redan varit ute i köket flera gånger, tagit ett par tuggor ur Ziras mat. Inte ett dugg rädd för något. Har börjat skutta fram när hon leker...och skuttar lika lätt baklänges :)










Miranda är en blandning av Ophelia och Atlas. Men framför allt är Miranda en trötter som för det mesta sover.















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck