Sidor

onsdag 20 juli 2016

Utepremiär

Vad har man som överskrift på ett inlägg när man har massor av olika saker att skriva om? Får väl ta det som jag från början tänkte blogga om. Nämligen att Millas bebisar var ute i rastgården igår för första gången. Kanonfint väder så det passade ju bra. Även o jag tyckte det passade bra så var väl inte bebisarna på samma nivå som jag. Usch vad det var äckligt. Att sätta tassarna i gräset var knappt dom gjorde. Ophelia och Miranda testade men Atlas han höll sig minsann på soldäcket. Vilken tur att jag har byggt det då :) När d hade varit där i cirka 30 minuter kom Zira ut. Ophelia gjorde sig stor och stark, Atlas också men inte lika mycket. Miranda brydde sig i vanlig ordning inte. Lite fräs från Zira men efter ett litet tag brydde hon sig inte om dom. Den friska luften gjorde att dom fick god aptit för att därefter komma i matkoma. I morse så var det ännu en premiär för dom, det var dax att klippa klorna. Långa och så vassa, speciellt på Atlas. Miranda brydde sig i vanlig ordning inte,, Atlas tyckte väl sisådär med Ophelia protesterade så mycket hon bara kunde. Men jag lyckades klippa alla på dom iallafall.

Ziras bebisar växer som sig bör. Nu när dom är lite större så blir dom mer och mer lika varandra. Jag var ju lite sugen på att spara en hane, någon som jag kunde para Miranda med. Dom är kanonfina alla men jag hade ju gärna då haft en tabbyhane. Men INGEN vet vad tiden visar, jag kanske behåller en spotted. Vilken av dom som är min favvo håller jag inne lite för mig själv. Behåller jag ingen hane så är jag kanonsugen på en av tabbyhonorna. Det är ju inte så jättevanligt med röda honor och inte heller att dom som plus är tabbymönstrade. På bilderna jag satte ut på bloggen igår ser det kanske inte ut som att dom är så lika men det beror helt på hur dom ligger med ansiktet i min hand. Ser man dom live så är det nästan omöjligt att skilja dom åt. Har redan problem så det är tur att jag har märkt dom på tassarna.

Igår var jag ute och plockade bort alla mina röda vinbär. Har redan plockat en omgång men nu  tog jag alla. Inte illa, det blev 1 liter av dom. Sen var jag även ute i skogen och plockade blåbär, var så sugen på en blåbärskaka. Och det var ju dumt gjort. Nu måste jag gå ut och plocka igen för kakan blev kanongod. Men om jag ska ut igen så ska jag först ha en sådan där bärplockare. Det är sååååååå tråkigt att plocka alla en och en. Det blev 1 liter av dom också. Så idag har jag bakat blåbärskaka, 2 smulpajer, en med blåbär och en med vinbär. (nej Josse, inget fusk denna gången, ingen färdigköpt pajdeg...har gjort den alldeles själv) Och när jag ändå var på bakhumör så har jag gjort kärleksmums också som just nu står i ugnen.



Lite tuffa är dom iallafall




Spännande med allt som flyger omkring. Ophelia vakar över humlorna som är på blommorna utanför





Miranda var den som var längst bort





- SKIIIT! Vad är du för en? Ophelia möter Zira 





Och Miranda....bryr dig inte





Det var inte så farligt iallafall







Noop, Ophelia gick inte dit ut själv, jag satte ner henne i gräset





















Linus sover jättegott






Callisto. Ni kan se en liten plutt på hans framtass. Det är så jag vet att det är han




Pandora sover. Fattar inte att  dom inte tycker det är obekvämt




Bianca sover så sött






Idag var det Bianca som ville ha en slurk




Fast helst befinner sig alla i mjölkbaren








Blåbär och röda vinbär





Blåbärskaka



Och här är den klar





Serverat med lite grädde och färska blåbär. Så gott!!






Pajerna





Klar vinbärspaj




Klar blåbärspaj




In i ugnen så blir det snart kärleksmums



1 kommentar:

  1. Först en massa sött i kattungeväg så man får hål i tänderna, sedan massa god kaka och pajer så man verkligen känner hur snålvattnet rinner till i munnen

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck