Sidor

söndag 24 juli 2016

Mer ögon öppnas

Här ska inte klagas fast det är varmt som sjutton. Klockan är strax efter 9.00 och det visar redan 22 grader. Så idag ska jag minsann ta ett dopp i en sjö, det vill säga om jag inte till och med åker ner till havet. Förra året så doppade jag inte ens tårna. Igår var det kanonvarmt, visade 40 utanför mitt köksfönster...men så är det lä där också. Redan igår var jag sugen på att åka iväg men tyckte det var försent.

I morse när det var dax för vägning så såg jag att det fanns mer öppna ögon. Och dom ögonen tillhörde Bianca och Callisto. Dom andra kommer öppna sina kanske framåt kvällen eller tills imorgon, jag ser nämligen öppningarna. Eventuellt öppnar Linus sina på tisdag. Med öppna ögon så får dom ju ett helt annat utseende.
Jag har nu också ökat deras boende, nu är det dubbelt så stort. Lite mer yta för Zira när hon ska ge dom mat och så kanske det inte blir lika varmt för henne.


Utrymmet före




Och efter





Pandora sover gott. Hon och även dom andra ligger oftast på rygg och myser eller sover





Linus





Cordelia




Callisto har alltså öppnat ögonen men här sover han







Bianca, även bilden nedanför med öppna ögon



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck