Sidor

söndag 31 juli 2016

Underbart!!

Det är helt underbart när saker och ting bara flyter på. Hade jag haft det så här lätt (peppar peppar) med kullarna innan Ziras bebisar föddes hade jag nog inte varit så trött som jag är. Även om jag dom sista 3-4 dagarna inte har gjort så mycket utan mest sovit. Nästan hela dagarna...förutom när jag har tagit hand om bebisarna och andra måsten. Så just nu börjar jag känna mig lite utvilad. Så skönt. I morse tyckte Bianca att hon nog skulle ha en slurp av ersättningen. Sedan igår har hon gått upp med 7g och jag får väl vara nöjd med att hon inte går ner. Men nog skulle jag vilja att hon hade gått upp några gram till, iallafall det magiska 10g-sträcket. Och särskilt med tanke på dom andras viktuppgång. Linus är ett matvrak i klass 1. Idag blev jag nästan orolig för honom. Var tvungen att känna och klämma honom lite på magen så han inte har fått förstoppning, hela 43g upp sen igår. Men hans mage känns precis som den ska. Nu är det ju ingen veckodag för dom men jag lägger ut dagens vikter iallafall, ökningen är sedan igår. Och som ni ser, det är kanonvikter, dom är ju bara 2½ vecka gamla.
Pan 337g +25g
Pandora 316g +16g
Bianca 280g +7g
Cordelia 340g +19g
Linus 380g +43g
Callisto 351g +20g

Det är hur mysigt som helst att sitta ner i bolådan med dom. Och jag är där så länge som dom är vakna. Efter vägning och lite mat leker dom en liten stund med varandra, några av dom börjar klättra på mig och sen ner igen till dom andra. Mitt i allt  somnar dom, oavsett vad dom gör eller var dom är. Lite bilder kommer här. Pandora har ju blivit tingad och hon får ett eget inlägg idag med bilder. Klicka HÄR

Pan




Bianca




Linus




Callisto




Cordelia. Skrev ju igår om hennes häftiga mönster som liknar lite brittiska flaggan







Busungar









1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck