Sidor

onsdag 20 november 2013

Rymlingar

Nu börjar det rymmas ur bolådan. Så snart någon av d om bara tar 10 steg ur så är mamma Lillan där och tar tag i nacken för att få tillbaka dom. Inte bara hennes ungar kommer iväg, det gör även Téas nu Men precis som "vanliga" ungar så lyssnar man inte på mamma. Nä, för man sticker iväg ut så fort man bara kan igen. Och Lillan tillbaka igen. Och säkert som "vanliga" mammor så gav Lillan med sig till slut. Tror hon tappade några hekto där av allt springande. Istället så la hon sig ner och lockade på dom så att dom skulle komma och dia. För egen del så var det att gå ut i förrådet och hämta pallkragen. Dom får jättegärna utforska men fortfarande är det så att dom kan gå vilse och bli ledsna. Då är det bra att det blir stopp någonstans liksom. Båda mammorna är nöjda med lösningen. På detta viset så lär sig ungarna nu också att klättra för jag har ju klätt kragen i tyg. Det är jättespännande att titta ut och jag gissar att det inte tar lång tid innan dom tar sig över. I samband med kragen och större utrymme fick dom också toalådor. Fast dom står tomma, har ju missat kattsand till dom. Trodde inte det skulle behövas än. Jag har av det andra som jag använder men fick ju skrämselhicka efter vad som hände med Brooke så nu ska jag ha pellets.

Nu har även Téas bebisar fått ögon...alla på samma dag. Och bara så där huxflux över natten. Lillans bebisar har tänder så det känns bra medans Téas känns att dom är på väg. Lillans fick ju idag även smaka på blötmat. Trodde dom skulle smaska på för fullt men det var med blandad förtjusning dom åt. Och som vanligt kom tårarna på dom. Gör ju alltid när när dom börjar äta, varför vet jag inte. Kanske det är på grund av deras smaklökar. Skulle vara intressant att få veta det någon gång. Men som sagt, det var bar lite som smakportion. Den som kom till fatet för att han kände lukten var Elvis. Han ville minsann ha...men han fick inte. Han får vänta 1 vecka till. Sen så börjar det ju hända lite andra saker i bolådan också. Dom börjar så smått att busa med varandra. Försöker att bitas. Och ibland får någon tag i någons tass riktigt bra och kniper ihop tänderna så hårt den kan....då blir det höga protester på den drabbade. Filmade dom alla en stund och tog lite ögonblicksbilder.

I morse så kände jag att jag hade orken till att ta tag i lite julförberedelser. Ifall någon skulle undra och tycka att det är tidigt så kan jag berätta att det är så jag brukar göra. Får passa på när jag känner att kroppen inte protesterar alldeles för mycket. För skulle jag vänta in i det sista så är risken stor...mycket stor att det inte blir så mycket till julmat av detta som tar tid. Smet till köttbullar fixades och allting har rörts ihop. Får stå över natten för att allt ska dra till sig med kryddorna och få mer smak. Så i morgon bitti ska jag göra köttbullar på 3½kg färs. Vare sig jag orkar eller inte.....för nu blev det ju ett måste :) Men det går bra, jag mår ju bäst på morgonen. Sen så har det skalats en MASSA potatis. Benny brukar göra det för att jag får så ont i handleden men han låg och sov och jag orkade inte vänta. Sen strimla och förkoka för att sen göra Janssons. Och vanlig potatisgratäng. Utöver det så skulle det börja snöa inatt så det var bara att lunka ut i skogen och plocka lite granris. (jag har lov, går i en kompis skog) Jag ska ju i år rama in ingången med granris och ljus och göra lite annat. Har en julkänsla nu som jag inte har haft på flera år, varför vet jag inte. När allt är klart med risen, troligtvis imorgon för jag vill inte ha det liggandes så kommer det ju som vanligt bilder på det här :)

Känner mig lite duktig denna veckan. Har fått massor gjort, men så har jag ju också gjort min lilla "att göra lista" och betat av den all eftersom. Glömmer ju det mesta annars. Ringde om kattungepaket i måndags. Och gissa om jag blev förvånad, det kom från RC redan idag. Snabbt jobbat, annars brukar man få vänta 3-4-5 veckor om man har otur. Har även ring OCH varit hos läkaren (kors i taket, brukar dra på det) Men jag kände ju en knuta i vänstra brösten helgen som var så nu väntar jag på att få remissen till mammografi. Är nog inget, bröstmuskelinfl. trodde läkaren....Någon som man kan få ofta när man har fibro. Och jag har sökt för det tidigare, men jag har inte känt någon knuta innan. Men som sagt.......det är nog bara mer inbillning från mig kanske. Vi får se. Och så GIVETVIS gick Jamie i löp idag. Kunde hon inte ha väntat....Hon ska ju kastreras om 5 dagar.



Emily



Elsa



Elizabeth



Elvis




David






Donna



Dionne, min lilla pärla som ska stanna hemma



Mjölkbaren är oppen



Oj, vart ska vi ta vägen? Höger, vänster eller rakt fram



Mina katter är lite lustiga. Tomma lådor ska man använda tycker dom. För var Lillan där och matade Diana och Doris. När hon gick så tog Téa över








1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck