Sidor

fredag 22 november 2013

Glömmer alltid!!

Varför händer det....varje år till och med. Jag glömmer att jag måste ta på mig extra tjockt så att inte min hud kommer i kontakt med granriset när jag plockar det. Tål ju det inte och när jag kommer i närkontakt med det så får jag en massa utslag. Kommer granriset dessutom åt att göra en repa på min hud så får jag ett blåmärke där och svullnad. Det har ju gått bra med själva händerna för jag plockar ris med diskhandskar vilka är gummi. Men mina lår har fått "styk" och även underarmarna. Och kliar gör det som sjutton. Som om det inte var nog så får jag plocka mer i morgon....men kommer nog låta Benny bära det då jag gärna bär med låren också på grund av axlarna....alltså jag lastar av med låren. För det räckte inte som jag hade. Första delen men ingången klar....blev rätt så bra. Ska bara dit med ljusen och det kommer jag att göra till helgen om jag orkar. Samma med resten av belysningen. Vill ju inte göra det när det är snöigt och riktigt kallt. Händerna fryser och ljusslingorna bli stela och jobbiga att sätta dit. Var dock tvungen att ringa hyresvärden först för att höra så ingen flyttar in i lägenheten ovanför mig nu i december eller januari. Annars får jag ju bara slita med att ta bort allt som jag har satt framför den dörren. Onödigt arbete.

Mitt i allt så var jag inne hos bebisarna flera gånger. Både för att titta till dom och för att titta på dom. Fast när jag tittar på dom så går tiden väldigt fort, har svårt att slita mig. Då är dom ju vakna och nu börjar dom bli mer och mer rörliga. sitter gärna upp och kikar på mig eller så tittar dom nyfiket omkring sig. Tror det är dax att ta fram babygymmet till dom, tar jag nog i morgon. Någon vidare framgång med blötmat har det inte blivit, ingen vill ha. Så jag väntar några dagar innan jag försöker igen. Tror ju inte dom är hungriga för dom är små tjockisar.....vilket är superbra och jag gillar det verkligen. Men jag tror att jag får tacka Lillan lite för det. Inte för att jag tror att hon har någon grädde i mjölkbaren. Mer för att hon inte låter ungarna vara så aktiva som dom kanske vill. Förra kullen sprang ju runt i vardagsrummet då Jamie bar dit dom...alltså när dom bara var 3 veckor så sprang dom i hallen och vardagsrummet. (klicka på länken om du vill läsa) Att det kan vara sådan skillnad är helt otroligt. Men jag vet ju att det kommer med Lillans också så jag är inte orolig. Och Lillans bebisar är ju 3 veckor i morgon....vilket innebär veckobilder på dom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck