Sidor

måndag 4 november 2013

Lillans bebisar 2 dygn

Och jodå....Alla hänger med än. Mest hänger dom i  tuttarna. Fast det har uppstått ett problem. Lillan har, precis som Jamie om ni kommer ihåg, fått en "mjölkhatt" Så den tutten är det stopp i och med andra ord är det en tutte mindre att dia på. Klicka HÄR så ser ni vad jag menar. Lite svårt att ta bild på Lillans då hon vägrar låta mig fota henne. Men nu vet jag ju vad det är och är inte det minsta orolig....det försvinner om ett par dagar. Under tiden får jag fortsätta att mata och även låta ungarna dia i omgångar. Så medan 4 diar ligger 2 vid sidan av och sover. Och så byter jag. Alla får vara för sig själva en stund utan Daniel. Han får vara hos mamma hela tiden för han behöver få i sig hennes mjölk. För han har gått ner i vikt detta dygnet också. Alla tar emot ersättning när jag ger dom men han som verkligen behöver det totalvägrar. Det går bara inte. Hur jag än försöker så vrider han bort huvudet eller spottar ut det. Men tutten är han klistrad vid. I morse var han nere i 98g men har under dagen tagit igen det. Men ligger alltså fortfarande minus av födelsevikten.

Jag har aldrig haft någon nappflaska med tillhörande nappar för kattungar men jag beställde i morse så den kommer i morgon på posten. Har ju alltid haft engångsprutor med napp av silicon. Men sedan dom ändrade på sprutorna så är det ett helsicke att få det att rinna jämnt, det fastnar hela tiden. Och jag vet inte varför. Varje gång är jag livrädd att det bara släpper så där huxflux och att det blir för mycket mjölk i munnen och kanske hamnar fel. Så det går extremt långsamt att mata dom. Och nu får dom ju mer än 1 omgång men när den andra omgången är klar att inta så vill dom inte alltid ta emot den. Hoppas det blir bättre med flaskan i morgon. Förutom att det tar tid att mata dom så får jag hjälpa till att kissa&bajsa dom. Lillan har inte riktigt kommit underfund med att hon ska göra det. Hon gör det men kanske inte så ofta som hon skulle behöva. Fast hon är jätteduktig mamma. Har tålamod med dom. Med tanke på att hon faktiskt har ett snitt på magen och att bebisarna river henne när dom letar tutte. Men såret läker bra och jag riktigt längtar efter att få åka och ta bort stygnen.

Ja hör ni....Sen är det ju det här med bebisarna. Jag har ju hela tiden sagt att jag ska behålla en av Lillans bebisar och jag vill ju ha en tjej. Som jag skrev innan är inte lila min färg. Choklad är fint, superfint....Men jag vill inte ha solida, jag vill ha paddor. Och vad är då kvar. Jo, smoken som har samma färg som Lillan. Dionne är lite ljusare i sin chokladfärg än Lillan. Och jag vill verkligen VERKLIGEN ha en hona just i denna kullen. Vill ju ha stammen bakom och så är det ju Kurts barnbarn. Så jag kommer att göra en hel del som har visat intresse ledsna nu men det ser ut som att jag kommer att behålla henne själv. Självklart måste jag prata med Benny först. Men jag tror att han kommer att hålla med mig. Jag vill ju inte sumpa denna chansen att få behålla ett barnbarn efter Kurt och en tjej efter Lillan. Vet ju inte när jag kommer att få bebisar här hemma igen, dessutom så vet jag ju inte om det kommer att gå att para Lillan igen om ett par år...med tanke på kejsarsnittet.
Sen får vi hoppas att Téa får en chokladkille....för det vill ju Benny ha :)

Téa ja. Hon går här och lullar. Visar inget av att hon eventuellt skulle få inatt. Men så är ju hennes DoDay i morgon. Men då jag inte har riktigt koll på när hon parades så kan det ju dröja någon dag extra. Men jag tror alltså att det är dax. Vikten på henne idag är 4230g och sedan igår har hon ökat med hela 4g. Sammanlagt nu 1154g.
Vikten på bebisarna idag och dygnets uppgång är
Diana 98g +8g
Dionne 116g +8g
Donna 112g +12g
Daniel 101g -3g
Doug 119g +7g
Doris 119g +8g

Doug är reserverad så jag skulle egentligen bara ta lite bonusbilder på honom, men det blir bilderpå alla....kan ju inte låta bli fast det inte har hänt så mycket på ett dygn :)



Diana






Dionne






Donna






Daniel





Doug










Doris







Téa vilar sig innan hon får bebisarna









2 kommentarer:

  1. Jäklar vad fin Diana blir med sitt streck,,,,,

    SvaraRadera
  2. Ja men Lotta en lilasköldpadd är läckert , skulle gärna vilja ha en liten nallebjörn , men ALLA är så superfina och super läckra färger

    tyvärr finns inte vår lilla docka Amorina mer , hon fick somna in i juli 15 ½ år hon var ju sbj j 21

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck