Sidor

lördag 23 november 2013

Lillans bebisar 3 veckor

Och för varje dag/vecka som går så känner jag mig lycklig över att få ha dessa ungar hos mig, njuta av dom och se dom utvecklas. Även om dessa kullar tar det med ro....vilket faktiskt passar mig för innan har ju kullarna alltid haft så bråttom med allt. Nu har jag alla på samma ställe och kan alltså sitta/ligga/stå och njuta av dom. Fast när jag håller på med annat, idag exempelvis städning så stannar allting upp 20-30-40 minuter.....beroende på hur aktiva dom är. Så allting tar längre tid att fixa :) Men det gör inget. Man kan helt enkelt inte slita sig från dom, speciellt nu när dom har börjat busa och försöka springa omkring och klättra. Daniel är den som är mest aktiv och han till och med är bra på att få till sina tassar i springandet. Men dom andra hänger på bra. Dröjer inte många dagar innan dom kommer att klättra över och jag får då sätta upp en spärr vid dörren, iallafall tills dom går på toa själva....och i denna takten lär det dröja. För dom vill inte äta blötmat än och inte gå på toa. Men det går ju "ettiett" det där med mat och toa...så det är bara att vänta. Skönt att det funkar också med att Lillan inte bär dom till nytt också hela tiden. Fast jag tror att hon tycker dom är för tunga....nu ligger hon istället utanför och lockar. Téa är nöjd och glad med att få ha alla vid sig....inte ofta hon lämnar dom.

Jag har tagit bilder idag, mest blev det på Daniel men så är han ju överallt och springer. Men jag har inte uppdaterat hemsidan med bilderna som jag brukar...har inte riktigt fått tiden till att räcka...men dom kommer i morgon bitti. Dagens vikter och veckans viktuppgång är jag nöjd med
Diana 313g +77g
Dionne 323g +90g
Donna 309g +75g
Daniel 292g +72g
David 355g +81g
Doris 347g +99g

Diana




Dionne




Donna




Daniel




David




Doris




Det får bli en film på busfröet Daniel också :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck