Sidor

fredag 8 november 2013

Daniel eller Elvis

Nu börjar det lugna ner sig lite här hemma. Har 1 maskin tvätt kvar. Måste ju byta allt hos Téa också men hon ligger så bra med sina små så jag vill inte störa henne. Hon har ätit och druckit vatten, dock har hon inte varit på toa än. Men hon mår bra och är en supermamma. Faktiskt bättre än Lillan. För när Lillans bebisar sover så går hon ifrån medan Téa ligger kvar. Men det kanske bara är idag. Så snart Téas bebisar piper det minsta så pratar Téa med dom....och lika snabbt är Lillan där för att kolla vad som händer. Tror inte det dröjer så många dagar innan alla är tillsammans, mammor som bebisar. Vägde Téas bebisar i morse och den är ju lite såi och så....inte många timmar gamla. Och Elvis föddes ju sist. Men jag kommer att väga dom fortsättningsvis på morgonen så vikten rättar till sig fram till i morgon. Men vi har redan en tungviktare, nämligen Elizabeth. Inte många minuter hon är från tutten. Finns massor av bilder på dom nu på hemsidan
Vikten i morse var alltså
Eva 114g +3g
Emma 111g + 5g
Elizabeth 119g +11g
Elvis 107g +1g

Lillans bebisar mår bra. Jag har ju inte matat Daniel något mer än den dagen som ajg skrev om det. Och det verkar som att jag fick i honom lite energi så att han orkade fortsätta själv. Från igår så har han ökat ytterligare 10g så det går framåt. Tror absolut nu att han kommer att klara sig. Men man vet ju aldrig, vad som helst kan hända. Måste också skriva att jag får nog ta tillbaka om att Donna kan vara långhår.....I dagsläget ser hon absolut inte ut att vara det. Lillan själv mår bra efter snittet men hon har lyckats med att ta bort den ena halvan av stygnet själv. Det ser bra ut så jag tror inte det behövs åka till vet. för att sy det igen. Läker fint. Och Lillans bebisar väger idag
Diana 138g +9g
Dionne 171g +16g
Donna 154g +6g
Daniel 126g +10g
Doug 167g +11g
Doris 168g +18g

Ja....Så var det ju det här med att Benny ville behålla en hane. Det har egentligen inte med färgen att göra. Han ville nog helst ha en solid chokladhane men det blev ju ingen. Och han har ju alltid önskat sig en hane hemma som stannar. Hade ju Kurt och han blev inte alls glad när Kurt flyttade. Och då jag.....PÅ ALLVAR ALLTSÅ.....kommer att ta en paus när alla bebisarna har flyttat i januari så stannar nu en av hanarna här. Måste ju också tänka framåt när och om jag börjar med min uppfödning igen. Återstår att se hur det känns det kommande året. Jaha undrar du nu då kanske. Vem stannar????
Ja, det blir den hanen som har taggat in sig i mitt hjärta och som jag har jobbat hårt med för att han ska klara sig. Daniel stannar hos oss och Elvis är till salu.
För det första så är jag ju inte hundra än om att Daniel klarar sig, vi tar en dag i taget. Men OM något skulle hända honom slipper jag göra någon kattungeköpare ledsen.
Och i detta inlägget ser du Daniel....bilderna tagna för en liten stund sedan. Kolla all mjölk han har runt munnen :) Gottegris......











2 kommentarer:

  1. Hejsan ! Jipppi han går upp själva, förstår att han tagit en extra plats i era hjärtan och det förstår man när man ser korten , ljuvlig och helt underbar är han med mjölk i skägget

    kommer ihåg när vi beställde vår brunmaskade birma Evelina och i barnkammaren sidan om låg 1 kull på 2 v och där låg skallepär men hon blev vår den dagen !!

    hon blev en svan och en sötare docka fick man leta efter vår älskade ängla katt Amorina lilasköldpaddstabby birma ,

    Ha nu en skön Helg bland alla goa nallebjörnar och mammor / pappa ge dom en Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Underbar, klart Daniel ska stanna! <3

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck