Sidor

lördag 30 november 2013

Lillans bebisar 4 veckor

Det börjar gå bra med dom nu när det gäller maten. Alla smaskar på så det hamnar mat både här och där. Ingen av dom behöver jag mata för att dom ska börja äta. David började ju äta för 2 dagar sedan och nu verkar det som att han ska hinna ikapp med maten, tycker han har huvudet i matskålen hela tiden. Och det är han som har ökat mest denna veckan trots att han började äta sist. Men som sagt, nu har det kommit igång. Och det märks också när det gäller toabesöken där dom är rätt så ofta. Dionne har under dagen spytt och haft racerbajs men det vet jag ju beror på att dom har börjat äta. Fick bada hela hennes bakdel idag då hon hade satt sig i det. Men det är redan bättre. Något som också var jobbigt i morse var att Téa under natten har fått mjölkstockning...beror ju en del på att Lillans som diade henne också innan börjar äta mer och mer. Men jag hade på lite olivolja och redan nu finns det knappt någon mjölkstockning kvar....borta tills i morgon.

Jag kan inte med ord beskriva hur dom är nu i vaket tillstånd. Vill man se dom i full action så måste man vara på plats när dom är busiga. Dom leker med varandra, bits. Dom har börjat springa och hoppa. Klättrar gärna ÖVER saker och få klösen som ligger ner. Dom har nu också börjat leka med sina leksaker. Så nu börjar det likna ett dagis här i rummet. Nät Elizabeths matte och lillmatte var här var jag tvungen att ta bort leksaker innan vi kunde sätta oss på golvet :) När dom är så där på RIKTIGT bushumör och springer lite för sig själva för att testa hur fort det går så kan man höra ett kuttrande på dom. Jag har tagit bilder och någon blev det....men MASSOR fick jag slänga för att dom var så suddiga. Inte lätt att ta bilder på kattungar som springer runt hela tiden. Hemsidan får jag uppdatera i morgon bitti. Förresten, deras ögonfärg har redan börjat skifta. På alla. Så jag tror att deras ögonfärg kommer bli kanon.

Vikterna på dom idag och veckans ökning är
Diana 412g +99g
Dionne 377g + 54g
Donna 400g +91g
Daniel 398g +106g
David 482g +127g
Donna 427g +80g

Diana




Dionne




Donna




Daniel




David




Donna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck