Sidor

söndag 27 maj 2012

Uteplatsen påbörjad

Igår eftermiddag så började Benny att bygga uteplatsen/soldäck/myshörna. Själva golvet blev dock inte klart då det blev en miss med räkningen på brädorna, men det fixar han imorgon när det öppnar igen. Dessutom så är JAG velig så det smäller om det. Först så ville jag ha ett litet land precis intill altanväggen men ångrade mig när han var klar. Jag vill nog hellre ha golv där med och ha snygga krukor med blommor eller bärbuskar i.  men trots att det inte blev klart så hade vi grillpremiär. Det var en sen men då inte golvet har varit klart så har det inte varit aktuellt. Nästa helg är det meningen att vi ska göra om hela altanen med nytt tak. Vi ska även ta bort den väggen som är och sätta dit annat. En panel på både ut och insidan och så ska vi isolera mellan med frigolit. Jag längtar till att allt är klart. Men ni ska nu inte tro att jag väntar med blommorna till nästa helg. Noop, ska iväg och köpa in lite fint och plantera det idag. Måste ju också byta ut påskliljorna där fram så har blommat över för ett bra tag sedan.

Bebisarna mår bra. Inte mycket man hör från dom, vilket innebär är dom är mätta och belåtna. Ricki och Roger har tappat sina navelsträngar. Och det är fortfarande bara Roger som har ett öga öppnat. Vikterna idag är
Ricki 167g +14g
Robban (som jag nu kallar honom) 177g +17g
Roger 172g +13g




1 kommentar:

  1. det blir bra när det blir klart. Velig? DU? Roy säger att vi skickar adr så kan Benny komma och fortsätta här fniss

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck