Sidor

torsdag 17 maj 2012

Luna dag 62

Idag har det inte varit någon bra dag för Luna. Hon har inte varit vid matskålen en enda gång. Hon har bara sovit, vankat mellan att lägga sig i våran säng eller helst inne i hundburen. Nu på eftermiddagen så mutade jag henne och gav henne maten i buren när hon låg där och då tog hon några ynka tuggor. Tänkte jag ska förska ge henne lite majvälling. Givetvis hade jag ingen hemma så jag åkte iväg för att köpa det till henne och passade då också på att köpa lite extra dyr lyxmat...och se, det passade henne lite bättre. Så dom påsarna som jag har köpt får hon själv först äta av så mycket hon orkar sedan får dom andra dela på resten. Hon åt det alltså...men det var inte så många tuggor det heller. Majsvällingen håller på att svalna så jag vet inte än om hon vill ha det.

Igår tog jag en film på henne när hennes bebbar höll på för fullt inne i magen. Lite innan jag filmade fick hon lite förvärkar. Och idag tycker jag det verkar på henne som att hon tycker att det är jobbigt att gå, hon tar inte många steg för att sen lägga sig..hon vankar fram riktigt. Idag väger hon 3629g och har inte gått upp mer än 6g sedan igår, nu sammanlagt 1011g.


2 kommentarer:

  1. Lilla gumman. Inte undra på att det är jobbig med den magen och det livet i den.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta vad spännande, min Tezzie gick upp 1500 gr, hon fick 7 bebbar den 7 maj, ha en bra kväll

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck