Sidor

fredag 18 maj 2012

Luna 9 veckor

Med andra ord så blir det 63 dagar. Gårdagen var ju dålig för Luna när det gäller maten och idag har det varit värre. Spelar ingen roll vad jag har tagit fram så har hon inte ätit något, och hon ville heller inte ha majsvällingen som jag kokade åt henne igår kväll. Hon mår inte illa eller något sådant, hon är bara trött och sover mestadels. Hon har sprungit och kissat lite mer än vanligt idag tycker jag. Och jag tycker mig se att magen har "ramlat" ner på henne. Och idag har hon visat mig att jag med all säkerhet kommer att missa hennes slempropp. Hon är så vig den lilla apan och kommer åt att tvätta sig utan några större problem. Så när väl den berömda slemproppen kommer så kommer hon att ta den illa kvickt. Och tvättat sig själv där bak har hon gjort säkert 30 gånger mer än vad hon brukar. Och då har hon inte varit på toa så många gånger. Redan natten som var sov jag med henne och det kommer jag att göra nu fram till att bebbarna är födda...och så klart lite där efter också.Risken här nu är att det kanske går över tiden. Fick ett mail från Nathalie igår kväll där hon skrev ""Kom på igår att jag skulle skriva att Bea gick över tiden ett par/några dagar""

Bea är ju Lunas mamma och jag har tyckt mig se med mina tidigare tjejer att dom följer sina mammor väldigt mycket när det gäller både hur länge dom går och hur förlossningarna blir. Dessutom så brukar det vara så att är föräldrarna från en stor kull så är risken att Luna också får en stor kull. I Eddies kull var dom ju 6 och i Lunas 5....så vi får se vad Luna får. Just nu gissar jag på bara 1. För att nu ikväll ser hon inte ens dräktig ut.
Idag väger Luna 3626g och har gått ner 3g sedan vägningen igår. Men under veckan har hon gått upp med 89g vilken jag tycker inte är så mycket. (1002g sammanlagt)

Jag misstänker starkt att hon kommer att få sina bebbar i buren som har blivit hennes älsklingsställe. Oftast hittar jag henne här och nästan lika ofta har hon besök av Priscilla och Olivia






Och är hon inte i buren så ligger hon på detta sättet i min säng







Kan inte låta bli att bli lite orolig när tuttarna är så tätt




Här vankar vi fram och tillbaka, magen har ju trillat ner och ses inte lika väl












Och som sagt....hon är en vig liten apa.




2 kommentarer:

  1. Tror du att hon går över? hmm Apan ser mer ut som en vaggande anka

    SvaraRadera
  2. Åhhh så fin mage hon har! Lycka till kram!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck