Sidor

fredag 16 december 2011

Hon bara klagar

Matte alltså, hon är heeeelt hopplös. Hon gör inget annat än klagar på oss.
~  Att ni är ju helt hopplösa. KAN ni göra rätt för er någon gång???
~  Vadå rätt för oss, vad menar hon? Jag ställde frågan till Olivia, men hon himlar bara med ögonen
~  Inte vet ja!!
~ Ni är så duktiga på att ta fram era leksaker....kan ni inte lägga tillbaka dom när ni har lekt klart?? Matte fortsätter att klaga, men nu hör jag bara blablabla. Hon hade öppnat altandörren, och dääääär är det spännande att vara så jag stack dit så fort jag bara kunde.

~  Du kan inte taaaaa mig...du kan inte ta miiiiig.......oops..... Olivia sprang runt som en vilde med Patrick bakom sig, men missade hoppet och drattade omkull.
~ Jaja, så kan det gå, sa jag till henne. Rätt som det var så hörde jag det där blablabla igen....och prassel. Yes, jag kände igen prasslet.
~ Olivia, Patrick...kom...skynda er. Det är mockning på gång. Så det var därför hon öppnade upp åt oss, hon ville ha allt det roliga för sig själv.
~ NEJ, gå ut ur toan nu. Men ååå,måste ni skvätta över hela badrummet? Återigen hörde jag bara blablabla. Vet inte om det berodde på sand i öronen eller bara det där att jag inte ville höra. Jag erkänner, det är det senare alternativet.

~  Men du Matte, säger Olivia.  ~  Du säger ju att vi aldrig gör rätt för oss, och nu när vi gör det så duger inte det.
~ Sschhhh, viskar jag till henne, reta inte upp Matte!! Tänk om vi inte får någon mat då!!!!
~  MAAAT!!! Patrick lyssnade med stora öron  ~ Är det MAT nu???
~ Nä Patrick, inte nu. Men om vi är snälla och hjälper henne mocka så får vi nog mat snart, eller kanske ostbågar, eller skinka, ell...
~ SKINKA!!?!! Olivia hoppade ur och swiss så var det bara ett rött streck kvar efter henne ut till köket.
Ja alltså, ni som inte vet om det så finns här en liten gam. Man kommer aldrig åt något om hon är i närheten. Så när Matte reste på sig och gick ut i köket, ja då var jag där illa kvickt, likaså Patrick. Bäst att hålla sig framme.

Och förresten, det här med att vi aldrig gör rätt för oss....det gör vi varje dag!!
~ JA, det gör vi. Patrick och Olivia skriker i mun på varandra, munnar som är fulla med ostbågar. ~ Vi hjälper faktiskt till att mocka varje dag...så det så....Och det har vi bildbevis på!!
Ha det tills vi hörs igen///Priscilla










3 kommentarer:

  1. Vilka söta små hjälpredor du har ;-)

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  2. Åh, dom är då för goa!
    Kram till matte o de små sandtrollen.

    SvaraRadera
  3. Helt underbart skrivet vilka härliga bilder. Ha det bra. kram kerstin

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck