Sidor

måndag 11 juni 2012

Robban

För några dagar sedan skrev jag att jag trodde att det skulle vara Robban som först kom ut ur bolådan. Och visst var det han. Idag kom han över och han hade minsann planer att stapla iväg över golvet till och med. Dom har varit utanför alla 3 idag, lite trevande men det artar sig :-) Så söta när dom går på sina små tassar.

Ricki är idag mycket bättre i ögonen, faktiskt ser det helt bra ut. Inget kladd alls och hon har båda öppna. Tur det för imorgon kommer hennes blivande matte och husse och besöker henne igen. Äter gör dom bra med. Jag har under dagen matat dom med jämna mellanrum. Och i morse när jag vägde dom blev jag riktigt glad. Tänka sig, Roger hade gått upp med hela 26g. Fast han väger fortfarande minst.

Denna dagen har gått alldeles för fort. Det blir ju så när man matar dom små, man hinner inte med så mycket mer. För man kan ju liksom inte jäkta dom med maten. Förutom allt pyssel med bebisarna så har jag lagat mat, idag blev det en köttgryta. Dessutom så var jag så sugen på kärleksmums så jag var bara tvungen att baka en plåt. Och då Rickis blivande familj kommer i morgon och dom åker så långt så har jag tänkt att bjuda på något att äta. Så jag har lagt fläskfilé i vitlöksmarinad som ska in i ugnen i morgon för att sedan skäras upp och läggas upp på ett fruktfat.

Ringde även kirurgen idag. För det funkar inte så mycket längre nu. Jag har fruktansvärt ont i magen och den är jättesvullen på mig...alltså RIKTIGT svullen. Har ju väntat på en tid länge nu. Fick ju en tid i början av maj som dom sedan ändrade till den 21 maj och som jag själv avbokade för att Luna skulle ha bebisar då. Och nu fick jag alltså en tid, men inte förrän den 10 juli.Dom skulle ringa om dom fick ett återbud. Får bara hoppas att jag klarar av att vänta. Att åka till akuten är väl inte så roligt, speciellt med tanke på den väntan som finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck