Sidor

söndag 10 juni 2012

Lortgrisar

Dessa bebbar är ena riktiga lortgrisar. I fredags så fick jag ju i dom lite ersättning men det dom verkligen gillar är blötmat som dom då fick smaka av. Igår så fick dom ju mer blötmat efter en massa stim och skrik. Och imorse så var det likadant, livat värre. Vid vägningen så hade alla gått upp ganska så bra utan Roger. Så jag försökte ge dom lite ersättning i morse igen men det gick väl lite sisådär. Men när blötmaten kom fram så sög dom på mitt finger. Först fick Ricki. Därefter tog jag Roger och sist Robban. Men för att dom inte skulle få för mycket på en gång så fick dom ju bara lite igen och så satte jag ner dom i bolådan.

Robban var inte alls nöjd, han pep och jag såg att han letade efter mer. Så jag tog lite till på fingret och gav honom det nere i bolådan. Antagligen kände Roger lukten på maten för han kom ganska så snabbt till Robban och försökte så gott han kunde sno maten på fingret. Det gick inte så bra för Robban knuffade bort honom. Då började Roger slicka Robban i ansiktet :) Nu ikväll så har jag blandat lite olja i maten. Jag ser hellre att dom har racebajs och jag får tvätta rumpan än att dom är hårda i magen. För ätit har dom gjort. Imorgon ska jag ta mixern och mosa kycklingpaté till dom....ska bli spännande att se om dom vill ha annat än kalkon som dom har fått nu. Ska även köpa hem tonfisken (gourmet) den brukar ju alla bebbar älska.

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck