Sidor

tisdag 26 juni 2012

Lunas bebisar 5 veckor

Och nu när jag vill se dom så får jag leta. Dom är precis överallt,  små och nyfikna. Med andra ord precis som
det ska vara. Redan förra torsdagen så släppte jag dom fritt i hela lägenheten i och med att dom är rumsrena. Och det har inte skett en enda olycka från någon av dom. Mest håller dom sig i vardagsrummet, men dom har varit och utforskat överallt annars. Soffan är superkul tycker dom, där kan man klättra upp och springa fram och tillbaka. Och inga problem med att komma ner. Alla ungarna är otroligt kelna men Robert bara älskar att man tar upp honom i famnen och gosar med honom. Då spinner han högt för att till slut somna hos mig. Och då blir jag sittande, för vem kan lägga ner en skön unge som sover :-)

Nu börjar det synar lite på vikterna att det finns en tjej med i kullen, hon väger minst. Hon är inte stor i maten men så länge hon är mätt och glad så är jag nöjd. Alla går nu själva till maten och äter flera gånger om dagen, både blötmat och torrfoder. Vattenskålen finns till dom också fast den har inte varit så poppis...inte än.
Roger var lite lös i magen för ett par dagar sedan så honom fick jag bada rumpan på flera gånger den dagen. Han har nämligen en viss förmåga att inte bara sitta och kissa, han ska sitta och bajsa också. Och är man lös i magen så får man det överallt. Jag har bytt sanden till dom också så nu går dom på Ever Clean. Inga problem med att dom vill smaka. Enda problemet är att alla tjejerna ( dom vuxna ) också vill gå i dom lådorna så idag får jag sätta dit en stor toa. Men jag tror inte det blir några problem för bebbarna att gå där, dom klättrar ju så duktigt. Jag är otroligt stolt över dom.
Många bilder har jag tagit igen, finns på hemsidan. Denna gången faktiskt flest på Robert så att hans blivande matte i Danmark får se lite extra på honom. Med andra ord så är han tingad och kommer att flytta till Danmark.
Vikterna idag är
Ricki 517g +70g
Robert 565g +115g
Roger 577g +92g


Ricki ska flytta till Mariestad




Robert ska flytta till Dronningmølle (Danmark)





Roger söker fortfarande efter en egen familj som vill skämma bort honom.










2 kommentarer:

  1. På den nedre bilden är Roger bara så otroligt fin. Han kommer att bli något extra han.

    Kul att det är klart med Danmark och Robban och jag väntar och väntar.... suck,på lilla Ricki

    SvaraRadera
  2. Dom är såååå söta. Lotta. Roger More har ju bara världens gulligaste öron!!! / Kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck