Sidor

tisdag 5 juni 2012

Lunas bebisar 2 veckor

För egen del så tycker jag att dessa veckor har gått fort. Det händer ju så mycket i bolådan, även om denna kullen har öppnat ögonen senare än dom andra kullarna. Och denna kullen kommer att ge mig magsår, just när det gäller deras vikter. Jag vet inte vad som är orsaken till att det går upp och ner. Antingen har dom fått Lunas gen och är små, eller så är det helt enkelt så att Luna inte har tillräckligt med mjölk till dom...och jag tror på det sista. Under veckan som har gått så var det först i fredags som Roger bara gick upp 5g, igår så gick Robban ner 1g och idag så har Ricki bara gått upp 5g. Men ser man på hela veckan så har dom gått upp ungefär lika mycket, fast Roger har tagit igen det dom sista dagarna. Hur som helst så har jag gett Luna dom där mjölktabletterna som ska öka mjölkproduktionen och jag får hoppas på att det hjälper. För det finns inte en chans att jag får i dom ersättning. Det är stora protester och skrik. Och egentligen är dom nog inte hungriga för då hade dom väl skrikit dagarna igenom vilket dom inte gör.

Dom ligger där så fint och nu så har dom ju också börjat ligga på rygg och vifta med sina små tassar. Det är så sött så man bara smälter. Alla 3 kommer nu till kanten när jag kommer intill buren. Jag skulle vilja öka deras utrymmer men jag tror att det räcker som dom har. Tror inte heller att Luna skulle uppskatta om jag tog bort dom från buren för hon känner sig trygg där. Annars så hade hon nog flyttat på dom för längesedan och det vill jag inte riskera. Olivia är en bra "barnvakt" hon är inne hos dom ofta, tvättar dom eller ligger bara och gosar med dom. Ricki har försökt bita henne i örat :) Dom är mycket till det nu, att leka och utforska. Flera gånger har jag hittat dom vid sidorna, och då verkar det precis som att dom har gått vilse. Priscilla har inte alls samma intresse för dom små, verkar mera som att hon tycker att dom är äckliga små kryp. Jamie bryr sig inte. Går och kollar ibland men inte så mycket mer.

Givetvis har jag tagit massor av bilder på dom. Fast givetvis skulle ju Rogers ögon ha geggat ihop sig lite så det blev inte så bra men det får duga.Väljer ut några av dom, men på hemsidan kan du se så många fler. Har också filmat dom :-) Vikterna idag är (ökningen avser 1 vecka)
Ricki 265g   +71g
Robban 281g +78g
Roger 284g +92g

Ricki





Robban




Roger













1 kommentar:

  1. Nu börjar de bli så roliga när de försöker börja ta sig någonstans

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck