Sidor

lördag 16 juni 2012

Plockepinn

Vi har påbörjat att göra om altanen idag. Och trots att jag har ont i magen så MÅSTE jag vara med. Jag kan inte bara titta på. Dessutom så jobbade Benny hela förmiddagen. Och att bara gå och vänta på att han ska komma hem så att vi kan börja funkar inte. Det är/var ju en massa att ta ner och skruva loss. Katterna är nog inte så glada idag och kommer säkert att tjura i flera dagar...tills dom får gå ut igen.

Om du har läst mitt inlägg tidigare idag så ser du att jag har fixat lite till bebisarna. Måste ju berätta att efter att jag bloggade så satte jag in kattsand i lådorna. Bebisarna sov så jag lt dom vara. När jag la mig ner en stund vid middagen så började det pipa från en av bebisarna. Jag hörde att det var Ricki för hon är ju väldigt hes i rösten. När jag gick ut för att se vad det var så såg jag att hon satt på toan och bajsade. Kändes så grymt bra. Annars så vill ju jag gärna vara med när dom är på toa första dagen. Vill ha koll på att dom inte äter sand...och ja, jag vill helt enkelt ha koll. Jag vet att om jag bara hade lagt lådorna där så hade dom gått dit förr eller senare och med all säkerhet fixat allt själva. Kattungar är grymt duktiga och utvecklas så mycket under bara en dag....ibland tycker jag mig se hur förändring sker från den ena minuten till den andra.  Jag satte ju även dit torrisar till dom. Och det har dom ätit av själva idag. Hade väl kansske inte tänkt sätta ut vikten på dom idag men äsch, det spelar ingen roll. Från igår att jag satte mat på fatet och dom har kunnat gå och äta själva så har Ricki och Roger gått upp bra. Men Robban som bara har ökat hittills har idag gått ner 7g. Han mår inte dåligt på något sätt för han leker och han äter....även han har varit på toa. Så varför han har gått ner vet jag inte. En svacka kanske! Vikten idag är då
Ricki 398g +20g
Robban 407g -7f
Roger 438g +31g
Gissa vem som är glad i mat??





1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck