Sidor

lördag 29 januari 2011

Tindra 4 veckor

4 veckor sedan parningen. Och återigen....TUR att jag bloggar och följer upp när det gäller vikten när dom är dräktiga. Annars så hade jag nog rivit av mig håret idag då hon inte har gått upp så mycket sammanlagt. Men hon visar iallafall alla tecken på att hon väntar smått, hon vilar mycket....mer eller mindre hela dagarna. Hon äter fortfarande dåligt. Jag fattar det inte, det är precis som om maten inte duger längre. Hur som helst, vikten på henne idag är 3843g och hon har under veckan plussat på med 127g, sammanlagt 197g. När hon väntade sin förra kull skrev jag så här:

"Så har det då gått 4 veckor redan. Idag så bad jag Benny hjälpa mig att fotografera hennes tutte när jag höll henne. Lite synd att jag inte fotade när hon blev parad, då hade ni kunnat se den stora skillnaden. Då, för 4 veckor sedan kunde jag knappt hitta hennes tuttar, och när jag väl gjorde det så syntes dom knappt....små, små och vita. Vägde henne så klart idag och vågen visar 3243g, och hon har gått upp 123g. Fortfarande äter hon lite, och jag hoppas verkligen att det ger med sig snart. Allt som allt har hon inte gått upp med mer än 107g"

Även idag så har jag sytt. Och idag så kommer det bilder på hur bäddarna kommer att se ut som jag har med mig till utställningen denna gången (i mars) Idag så har det gått bättre att sy, nu när lusten föll på :-) Men jag har ju en hel del kvar, och ska försöka sy så många jag orkar imorgon. Vill gärna få dom färdiga.








1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck