Sidor

fredag 21 januari 2011

Kurt

Han blir bara finare och finare. Och riktigt svart är han, förutom allt damm och annat som finns på hans päls :-) Idag så har jag haft lite kattspa igen....rensning av öron och så vidare......på alla katter. Och det har gått bra som vanligt. Utan Kurt. Han är halare än en ål, och försöker på alla sätt att smita undan. Annars är han ju hur skön som helst. Jag kan leka med honom, gosa med honom. Han ligger gärna och sover i sängen. MEN, så fort jag ska göra lite "vettigt" med honom så protesterar han så mycket han bara kan. Jag menar....som att rensa öronen skulle göra ont!!! Hua mig.....jag fasar för hur det blir inför utställningen och när han ska badas. Förhoppningsvis så är han lite lugnare då.

Annars så har jag sytt lite idag igen. Och jag har varit så arg så jag tror att det sprutade eld ur öronen på mig. Rätt som det var så började maskinen krångla, undertråden blev som ett nystan. Jag hade isär den flera gånger, men kunde inte hitta felet :( Till slut så tog jag isär den lite mer än vanligt, och jag tänkte att det där får jag nog aldrig ihop igen, men se, det gick bra. Så nu funkar den igen. Fast nu är jag så trött efter lagandet så nu orkar jag inte sy mer. Får sy på söndag igen. För imorgon finns det inte tid till det. Ska åka med Mia till Växjö, och därefter åker vi vidare till Nybro och hälsar på Eva och Ellen :-) Som vanligt så är mamma här hemma och är barnvakt :-)


1 kommentar:

  1. Tjena Kurt!

    Bra att du håller på integriteten, det gör jag också! Matte fick bara klippa fem klor idag. Det tog henne tre tillfällen med högst två klor åt gången, det är fullkomligt vedervärdigt. Jag hoppar högt av ljudet från klotången.

    Fast att få bort smetet i öronen, tycker jag är OK. Däremot avskyr jag när mina Människor pillar mig i näsan och ögonvrårna, de säger att jag inte är ren. Dumheter, bara för att jag är så ljus!

    Idag fick jag en jättestor bur mitt på golvet, hur korkat som helst. Antingen är mina leksaker inne i buren och jag utanför eller tvärtom. Då blir jag arg.

    I torsdags kom en liten lurvig sak hit och skällde, en hund antar jag? Jag blev så rädd att jag sprang rätt över soffan, flög över ett bord och krockade med väggen.

    Bordet höll inte. Fast det märktes inte förrän när Matte ställde ett glas rött på det igår och hela härligheten föll ihop som ett korthus. Det är rödvin på hela soffan och halva väggen nu, verkligen inte snyggt.

    Jag har så tråkigt, den gamla gråsuggan som bor här vill inte leka med mig och är ute nästan hela tiden fastän det är så kallt. Mattarna här tycker synd om henne när jag jagar henne, tråkmånsan. Kan inte du komma och hälsa på? Jippih, vad kul vi kunde ha!

    (Idag hoppade jag upp på spisen, den var lite varm så jag rev med mig pepparkaksburken när jag fräste iväg. Nu finns det inga pepparkakor kvar. Men det gör väl inget, sa jag. Det är ju snart påsk)

    Kram på dig Brorsan!
    // Kattis

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck