Sidor

tisdag 4 januari 2011

Suzie 3 veckor

Det har nu alltså gått 3 veckor sedan Suzie blev parad. Hennes vikt då? Idag väger hon 3661g och har under veckan gått upp 71g. Sedan parningen har hon gått upp med 281g. När jag tittar på hennes tuttar så tycker jag att dom ser ut att vara rosa/röda. Kollade faktiskt redan för ett par dagar sedan, men då såg dom inte ut så.......mera åt det vita hållet. Så......njaaaaaa, jag tror nog att hon kan vara dräktig.

I början så trodde jag kanske inte att det hade tagit sig. Dom andra honorna har mer eller mindre direkt börjat med att vila medans Suzie har lekt runt. Förutom då denna sista veckan då hon har tagit det lugnare. Suzie är inte heller så extrem när det gäller extra godbitar som kattgodis, skinka och ost. Det har hon ätit under veckan. Sen så är hon ju, och har alltid varit kelig. Fast nu är det extra, vilket jag inte alls har något emot. Det är bara det att hon gärna vill att jag tar upp henne i famnen och hon visar inga tendenser av att vilja gå ner själv utan jag får sätta ner henne när det börjar kännas riktigt tungt för mig.


Igår blev det ju ingen blogg. Jag hade faktiskt inte tid till det. Kommer ni ihåg månaden innan jul? Benny hade köpt en laptop som inte alls fungerade. Vi åkte ju tillbaka med den och fick en ny. "Måndagsexemplar" sa dom. Hmmmm Och jag fick ju en ny data av Benny i julklapp. Hur troligt är det egentlige att man ska åka på 2 "måndagsexemplar" på raken när man köper något i dataväg??? Men så var det. Höll ju på som sjutton med datan och försökte installera in mina program. Jag lyckades ju bara med PSP:n som var på den externa disken men det som fanns på mina skivor gick inte. Den bara matade ut skivan. Så igår var vi inne och bytte. INTE en sådan som jag då hade, den jag har nu ska visst vara ett strå vassare. Hur som helst så har jag fått igång alla mina program. Ska nu bara ta mig tid och lägga in alla email-adresserna. Och så ska jag ut på nätet och leta efter fonts. Jag kunde ju ha kopierat dom jag hade innan men jag använder inte alla så jag börjar om från början med det. Har redan hittat läckra fonts med katter som jag inte har haft tidigare.

Något annat som jag har gjort idag är PLANERING. Japp. Och ni som har följt min blogg länge vet......planering gillas inte här. Det brukar ju ändå aldrig bli som man planerar. Men denna gången så måste jag det. Vad det handlar om kommer ni att förstå lite senare :-) Fast jag måste ändå erkänna.......DET ÄR KUL.........Detta är något som inte har varit meningen men som alltså ändå blir av :-)

1 kommentar:

  1. Låter spännande med nya teckensnitt med katter! Nu blir jag nyfiken :).

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck