Sidor

söndag 23 januari 2011

Myntakuddar och bäddar

Min sysselsättning idag har varit att sy :-) Och jag har fått en hel del gjort. Alla "skalen" till kattbäddarna är klara, sammanlagt 29 stycken. 2 av dom ska jag skänka till lotteriet när det är utställning. Har inte bestämt mig än för om jag ska göra mera. Men jag kommer att ha att göra med dom som jag har sytt. Dom som är i jeanstyg ska jag ju fästa tryckknappar på. Testade med en av bäddarna som katterna har här hemma om det gick att fixa igenom skumgummit, och det gick. Lite (mycket) bökigt, men det blir snyggare. Och så har jag sytt en hel del myntakuddar idag. Dom runda är i jeanstyg med tryckknapp i mitten, och dom andra är lite större. Mina egna katter har som vanligt fått första tjing, måste ju se om det är godkänt :-) Och det blev det. Dom större är mer intressanta. tror att dom får bättre tag när dom vill sparka med bakbenen också. Kul så klart om jag lyckas få dom sålda, men om inte så har mina katter myntakuddar i evighet :-)

Det har tagit mycket längre tid att sy....som vanligt måste jag kanske tillägga. Just Kurt och Kevin ska ju absolut vara med och kolla precis allt jag gör. Lite lugnare i eftermiddags när alla låg och sov. När det har varit dax att fylla myntakuddarna så gick väl alla runt mig med en salig blick. Tror att dom har varit rätt så lyckliga idag :-)


Kurt och Kevin ska så klart hjälpa till





1 kommentar:

  1. riktigt snygga, dom stora mynt kuddarna, riktigt tjusigt lotta :D

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck