Sidor

onsdag 15 mars 2017

Ziras bebisar födda

Nu är mina små änglar födda. Ja, ok då, inte mina utan Ziras. Dom föddes igår, med undantag eftersläntraren som kom 50 minuter in på dagens dygn. Fast hon får samma födelsedatum som sina syskon, vill inte dela på det, skiljer ju inte så mycket heller. Datumet blev som jag räknade med först. Men jag räknade inte med att det skulle bli så segt, det tog så många många timmar innan allting var klart. Redan klockan 9.00 gick slemproppen och jag tänkte att ja.....snart är det dax. Förra gången tjoffade ju allting bara till.

1:a bebisen kom när klockan var 15.04. Det var en pojke och hans vikt var 113g, stor och fin alltså. Ville ha honom till créme eller crémesilver igår men nu när han är helt torr så ser jag att han är rödsilver, alltså en liten cameokille. Han är korthårig

2:a bebisen kom klockan 15.25. även det var en kille och hans vikt var 115g. När han föddes såg jag direket klart och tydligt att han är röd. Och efter att han blev torr så jag att han är rödtabby. Vilket jag är helt säker på då han är så ljus under hakan. Även denna killen är korthårig.

3:an föddes klockan 16.14. Denna gången blev det en tjej med en vikt på 116g Färgen är blåsköldpadd. (kan vara smoke)Igår trodde jag på smoke men efter att den blev torr ser jag att den är helt mörk i pälsen, ända ner i botten.Väldigt ljus i ansiktet vilket lurade mig lite. Kommer inte att bli så ljust framöver utan mer åt den röda färgen. Men röd färg utvecklas sist vilket ni kommer att kunna följa och se. Jag är så klart inte helt säker men jag misstänker att hon är långhår.

4:an föddes klockan 17.24 även detta en tjej och mer eller mindre en kopia av syrran som precis hade föds. Hennes vikt var 109g, och även hon blåsköldpadda (kan vara smoke) Här blev det lite dramatik. När hon föddes så var hennes navelsträng väldigt långt utdragen och genomskinlig och det såg ut som att den hade slitits av. Inte heller kom moderkakan ut direkt, utan en bra stund senare. Hon var rosslig när hon andades så jag fick slunga henne. Men allting blev till det bästa. Och nja....jag misstänker att även hon kan vara långhår.

Sen skulle man kunna tro att det var klart. Zira tog det så lugnt, var med sina bebisar, tvättade dom och bara njöt medan dom diade. När dom somnade var hon uppe. Hon var på toa, hon åt och hon drack vatten. Och hon låg i hallen där det är svalt och skönt på golvet. När jag kände henne på magen så tyckte jag att jag kunde känna en till bebis, men helt säker var jag inte. Men då jag trodde på att hon faktiskt kunde få en till var det bara att vänta. Och jag väntade.....och väntade. Till slut så trodde jag att jag hade känt fel, trots att jag nu hade känt något flera gånger. Hon hade inga sammandragningar och inga krystvärkar. Så allting var ju bra med henne. Jag vågade inte gå och lägga mig, det kunde ju komma en till. Och så, 7 timmar efter den senaste , klockan 00.50 föddes ännu en tjej med en vikt på 120g. Även hon blåsköldpadda men också smoke. Och hon är korthår

Zira har varit superduktig även denna gången och jag är så otroligt stolt över denna tjejen. Hon var så lugn hela tiden. Som förra gången ville hon gärna ut ur bolådan när den första bebisen var på väg men sen var det inga problem. Det var lite extra kul med denna förlossningen då jag livestreamade på Facebook. Tyvärr inget jag kan dela med mig här.
Jag har ju också bestämt namnen på dom små. Jag har valt ett tema efter i vilken situation jag/vi befinner oss i nu med tanke på min lillebror, temat blir Skyddsänglar, fast på engelska då. Presentationen på varje bebis kommer nedanför vid deras bilder. Vikterna kommer här också, Detta är ju ingen ökning för en dag och den sista bebisen har ju inte hunnit gå upp så mycket då hon föddes så sent. Imorgon blir det bättre med vägningen. Nu vikten och ökningen.
Camio 127g +14g
Eros 124g +9g
Athena 119g +3g
Corinne 116g +7g
Sophia 121g +1g

Tawalli's Guardian Angel Camio











Tawalli's Guardian Angel Eros












Tawalli's Guardian Angel Athena












Tawalli's Guardian Angel Corinne










Tawalli's Guardian Angel Sophia











Alla tillsammans






4 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck