Sidor

söndag 12 mars 2017

Dag 64. HERREGUD!!!!

Snälla Zira, NU får du faktiskt gärna låta dina bebisar titta ut, även om det är ett par dagar för tidigt. Jag trodde så klart att hon hade gått ner ytterligare fram till idag, men noop, hon har gått upp igen. Igår kväll fick hon ett mindre spel där hon rusade fram och tillbaka. Hon som inte kommer ut genom kattluckan dom sista 2-3 veckorna bara swissade igenom utan problem. Vart hon gjorde av magen har jag ingen aning om. För inte  har den blivit mindre om man säger så. Igår eftermiddag och även under natten hade hon en del förvärkar. Hon låter lite konstigt då, liksom grymtar. Tussen är där bak och luktar precis hela tiden och ska tvätta henne. Undrar om han känner att det är på gång? Undrar hur han kommer att reagera när dom små kommer? Jag vet jut onte, och tror inte heller att  han tidigare har varit med på någon förlossning eller för den delen varit med om små bebisar. Med andra ord har jag ingen susning om hur han kommer att reagera. Men jag har en liten reservplan. Är han för mycket stressad eller vill åt Zira och bebisarna så får han vara inne hos mamma. Reservplaner måste man alltid ha.

En annan reservplan jag har är att jag idag ska kontakta min veterinär. Ifall det skulle behövas, om något går snett eller att jag behöver hjälp så vill jag höra om hon har en chans att eventuellt komma hit. Tror ju inte det blir problem med vare sig Zira eller att Ulrika skulle komma. Men som sagt, jag ska för säkerhets skull ringa till henne. Måste också kolla om jag har någon som kan köra mig akut ifall det skulle behövas till Helsingborg. Vet ju att jag själv i sådana situationer inte är kapabel för bilkörning. Men måste jag så måste jag. Allt det här extra som jag tar till mig nu är bara för att Zira är så otroligt stor. Alltså, idag tror jag på 7 bebisar...minst....Och bara 2 dagar innan beräknad förlossning har jag fortfarande inga namn på dom. Så det blir nog något alldeles speciellt i slutänden gissar jag på. Och nej, jag har alltså inte ett enda namn, inte ens något tema. Jag vet helt enkelt inte.
Ziras vikt idag är 5804g, bara sedan igår har hon ökat med 84g och nu sammanlagt 1719g


Dagens Zira









Igår var det kanonfint väder ute så jag satt ute på trappen. Både Tussen & Zira njöt









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck