Sidor

lördag 18 mars 2017

Hipp Hurra!!!

Just det! Hipp Hurra för mig idag. För idag fyller jag år....56 nämligen. Och det är inget jag surar över, gillar att bli äldre. För varje år som går så hoppas jag på mer vett i skallen. Men vad säger man....Känns fortfarande detsamma, inget nytt som har fastnat. Trots att klockan nu inte ens är 7.00 har jag redan fått lite blommor



Det finns absolut inget värre än kort på mig själv. Och med just den anledningen finns det inte så många på mig. Men den 17 december när Marcus hade fest lyckades jag fasnta på ett par. Från det fotot hade jag lyckats gå upp ytterligare 3 kg innan jag började banta. Igår var det vägning för mig. 9 veckor och minus 14,1kg. Tycker man ser viss skillnad iallafall. Kortet till vänster är taget i morse och det till höger i december




Under hela veckan som har varit så har vi haft ett helt fantastiskt väder. Tussen har varit ute varje dag och han njuter max. Ligger jättegärna ute i rastgården och tittar på fåglarna som flyger förbi. Jag har till och med sett en och annan fluga. Igår var det 13,2 i solen.
-Åhhh så skönt, tänkte jag! Tog kameran och skulle fota ute lite. Och visst gjorde jag det. Men bara en kort stund. För även om det var varmt så blåste det kalla vindar. Men jag fick en sådan energikick iallafall. Våren ÄR på väg, även om jag nästan är säker på att det kommer mer snö. Fast denna vintern har varit väldigt snöfattig hos oss, vilket jag inte alls klarar över. Längtar verkligen efter att få ta fram gräsklipparen. Förra sommaren mådde jag ju så dåligt så jag tog inte en enda meter med den...hade för ont. Men nu känns det ju bra. Håller även på att rita upp lite på vad jag ska fixa med i rastgården. Ska bygga lite nytt till katterna. Och jag funderar även på att bygga ut 2 sektioner. Något som jag har lov av hyresvärden att göra. Kan bara tycka det är synd att jag inte gjorde det med en gng när jag gjorde allt. Men å andra sidan....Jag får ju hela tiden nya idéer.

Bebisarna mår bra, dom har det så gott med mamma Zira. Jag har haft min uppfödning nu i flera år och jag har aldrig haft en sådan bra mamma som hon är. Det är en ynnest. När allting fungerar utan problem med bebisarna så är livet mycket lättare. Hatar att gå runt och oroa mig för dom. Idag blir det dock....hör och häpna inga bilder på dom. Istället blir det bilder på Tussen och några på Zira ute rastgården.....och trädgården...vad som händer nu. Men vikterna på dom små får ni och idag visar vågen
Camio 171g +19g
Eros 174g+18g
Athena 165g +20g
Corinne 155g +13g
Sophia 171g +21g

Måste bara säga att jag är otroligt nöjd med deras vikter. Sophia är en riktig tungviktare. Dom har inte fått det mista extra från mig, dom vill helt enkelt inte ha. Corinne vägde ju minst med sina 109g när hon föddes så hennes vikt går ju därefter, inget att oroa sig för. Och för att ni ska få en liten fingervisning så kommer Ziras förra kulls vikter när dom var lika gamla. Visserligen var dom 6, men jag stödmatade alla och gjorde länge
Pan 169g
Pandora 160g
Bianca 155g
Cordelia 165g
Linus 166g
Callisto 171g




Tussen skulle nog vara ute dygnet runt om han fick





































Som ni ser så har Zira inte gått ner sig så mycket...Inte än iallafall








Det händer en hel del i trädgården nu. Snödropparna kom före ett par veckor sedan




En liten viol har tittat fram





Syrenen knoppar



Tulpanerna håller på att komma upp






Flädern knoppar




Clematisen knoppar


2 kommentarer:

  1. Tussen är ju för fin. Synd att han skall kastreras. Skulle inte ha haft ngt emot honom till Ophelia, synd bara på ögonen men men.... fniss man kan alltid ändra sig. Zira är ju fin i kroppen och ser inte "nedgången" ut som du säger. Jag ahr ju ett benrangel här att jämföra med.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck