Sidor

fredag 17 mars 2017

Athena & Corinne

Varje kull som jag får är jag lika fascinerad över när det gäller deras utveckling på färgen och motoriken. Idag är dom ju bara 3 dagar. Och jag kan redan nu se att dessa bebisar är lite mer framåt, lite  mer rörliga. Allaredan nyfikna, även om det så bara är bolådan. Sniffar gör dom och så snart det är något nytt som dom inte känner igen så fräser dom. Tycker dom är väldigt stadiga i sina tassar när dom ska ta sig från en punkt till den andra. Och så igår kväll när jag höll på med dom så trodde jag nästan att ögonen höll på att öppnas. Det såg ut som det brukar innan dom öppnas nämligen. Så jag gissar på att dom är öppna fram till dom fyller 1 vecka, kanske Camio tar någon extra dag på sig. När det gäller färgen så har det röda i tjejerna redan börjat visa sig mer och mer. Och när jag tittar ner på dom så ser jag klart och tydligt vem som är vem. Hade snoddar med vid födseln ifall jag hade behövt dom. Men trots att alla 3 tjejerna har samma färg så har det alltså inte behövts. Ser ju ändå vem som är vem.

Något annat som jag ser tydligt är att Athena och Corinne verkligen är långhår. Just idag skiljer det sig så mycket med dom andra på flera olika sätt. Båda tjejerna ser längre och smalare ut i kroppen. Men det beror ju då på att deras päls är mer liggande, typ bakåtslickande. Och den glänser så fint. Om någon vecka så börjar dom bli fluffiga och kommer att se mycket större ut än sina syskon. Nu när jag vet att Zira ger långhårsbebisar kommer jag att para henne igen...men en långhårshanne, dock inte Tussen. För han lär vara kastrat då. Men jag har en i tankarna redan nu. Brukar ju ta max 3 kullar på en hona och hade för avsikt att kastrera Zira efter denna kullen. Men så blir det inte. Får se vad jag gör framöver.

Bebisarna mår alltså jättebra. Dom växer som bara den. Igår kväll försökte jag stödmata, men bara 2 ville ha. Och det var inte mycket, så med andra ord har Zira fått igång mjölken riktigt bra, och jag gissar på att det är blandat med grädde.  I morse ville igen ha. Och deras vikter är kanonbra. Är i samma nivå som den förra kullen så ska jag gissa så gissar jag att även dessa blir stora.  Ska bli kul att se om jag har rätt. Vikterna idag är
Camio 152g +19g
Eros 156g +16g
Athena 145g +12g
Corinne 142g +10g
Sophia 149g +17g
Idag blir det bara bilder på Athena och Corinne



Först ut Athena. På den första bilden är hon ju nyfödd. Man ser inte det röda så tydligt i nacken



Denna bilden är tagen i morse. Här kan du se förändringen












Sötaste Corinne







Även denna bilden är På  Corinne som nyfödd. Hennes fläck är ju lite längre ner på ryggen




Idag syns det tydligare med rött







Givetvis blir det bilder på alla tillsammans
På bilderna är det Athena till vänster....Här syns det röda i nacken jättebra. Och Corinne till höger, det röda syns bra  på ryggen




Sophia i mitten kan ta för sig. 







1 kommentar:

  1. Heja Sophia! Härligt vad det röda syns redan nu på henne också! Blir en eldfängd dam, hoppas hon blir accepterad av vår röda fara. 😜

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck