Sidor

måndag 20 mars 2017

Jobbigt värre!!

Så jobbigt det har varit idag. För första gången har jag lämnat bebisarna idag längre än 30 minuter. Idag kommer ju penionen vilket innebär att jag kör min mamma att handla. Och jag fattar inte att hon bara måste till varenda en butik. Givetvis är det ju penion för mig också så jag passar på att handla, men på flera ställen där hon ska in sitter jag och väntar i bilen...och håller på att somna varje gång. Och efter varje sådan här tur är jag totalt slut, när jag kommer innanför dörrarna här hemma så brukar jag kasta mig i soffan för att blunda...1-2 eller, det har hänt 3 timmar. Idag åkte vi strax efter 8.00 och var hemma vid 12.00. Och jag hade gett vad som helst för att få stanna hemma med bebbarna istället. Innan jag lägrade soffan så plockade jag upp varorna, åt sen lunch och tittade till dom små. Allting är bra med dom.

I morse trodde jag nästan att någon av dom skulle ha öppnat sina ögon. Men nä, inte riktigt än. När jag tittade för en stund sedan så kunde jag se att det såg ut att vara ännu mer springor. Men öppnat har ingen av dom gjort ännu. Kollade Sophias navelstäng, men den har hon inte tappat än, hon behåller sitt lilla hjärta. Egentligen behöver jag inte titta eller känna efter, det brukar ligga i bolådan. Tänkte bara att jag skulle ta den (och inte glömma) för att ge blivande matte Helene ett litet minne. För det är fortfarande format som ett hjärta. Men då hon har vuxit och fått mer päls syns det inte lika tydligt. Av alla dom som ska ha varsin bebis i denna kullen är det bara Helene som bor långt bort och inte bara kan sätta sig i bilen för att komma förbi ett par timmar och hälsa på. Resterande bebisar ska flytta närmare, Athena till Ås, strax utanför Reftele, Camio till Huskvarna, Eros till Jönköping och  Corinne till Halmstad. Och Sophia ska då till Strängnäs.

Det blir inga bilder idag. Har inte hunnit och just nu orkar jag inte. Kommer lite nytt i morgon istället. Men vikter ska vi så klart ha, och dagens är
Camio 205g +16g
Eros 219g +25g
Athena 202g +25g
Corinne 200g +20g
Sophia 211g +11g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck