Sidor

måndag 6 mars 2017

Plötsligt händer det!!!

För första gången sedan jag började med min uppfödning har det hänt. För första gången hade jag igår besök av en blivande matte till en av Ziras tjejer i magen. (förhoppningsvis finns det någon därinne) En tjej som har familj med man och barn, där den yngsta är 2 år. Emma som hon heter kom hit själv. Med tanke på att Zira är högdräktig tog hon inte med barnen för Ziras skull. Och vi pratade en massa. Hon kände även på Ziras mage och på bebisarna. Alltså, det kändes så kanonbra, helt jätterätt.

För första gången igår på väldigt länge tänkte jag träna lite. Viktklubben har videon på en massa bra pass. För egen del vill jag ju försöka göra något med magen. Viktnedgången fortsätter och jag är otroligt nöjd. Men det finns ju negativa sidor med det också. Bland annat känner jag nu att magen börjar hänga lite på grund av att jag av någon konstig anledning har gått ner väldigt fort. Tycker ju jag då. På måndag nästa vecka är det ju 2 månader sedan jag började och jag har lyckats med att gå ner, fram till idag, med 12,4 kg. Så, kolla lite på just den videon jag var intresserad av där jag skulle sitta på golvet med benen lite brett isär. Jag skulle hålla något i händerna, i mitt fall blev det en bok. Luta mig lite bakåt, spänna magen och så vrida mig från sida till sida. Så här står det:

Passet innehåller sex övningar, där varje övning körs i 30 sekunder innan du går vidare till nästa. Upprepa under 15 minuter med så lite vila mellan övningarna som möjligt.

Russian twist
Greppa en medicinboll/hantel/bok. Sätt dig ner. Placera fötterna lite bredare än axelbrett. Sug in magen lite lätt, spänn till och runda ryggen lite framåt. 90 grader i armbågsleden. Spänn till i magen, luta kroppen bakåt och börja rotera från sida till sida.
Tänk på – Spänn till lite extra i magen i vändningarna. 
Aktiverar primärt – Hela magen.

Jag hade inga planer på att köra alla 6 övningarna, vet ju att jag inte skulle orka/klara det. Så jag skulle alltså bara köra denna. Men gissa vad. Efter 6 vridningar orkade jag inte ens ta en halv vridning mer. Jisses, bara detta kändes ju i magen och på flera andra ställen. Jag orkade bara inte, jag gjorde inte det. Men jag ska prova idag igen. Får ju börja försiktigt. Hmmmm. Testade även att stå mot en stol (en annan övning) och lyfta benen sidledes. Yeah, right. Max 5 sparkar sen orkade jag inte det heller mer. Blir så trött på mig själv. Men som sagt, nya försök idag. För plötsligt händer det!!!!

På eftermiddagen var jag och spelade bowling. I två timmar. Skitkul men det kändes lite överallt. Någon gång strax efter 19.00 däckade jag i sängen. Orkade inte ligga i soffan och kolla tv:n så skulle göra det i sovrummet. Somnade tvärt. Var uppe en snabbis  bara för att kissa och ge katterna mat. Sen gick jag och la mig för natten. Det var alltså inte många övningar jag gjorde och absolut inte länge, inte ens 5 minuter. Men jag hade ont överallt och jag frös som bara det och  trött som en gnu. Så dom timmarna med sömn som jag har fått natten som var behövde jag.

Det går kanonbra med Phoebe inne hos mamma. Har lite kul åt mamma som inte kan uttala hennes namn, det blir Fiffi. Hon fixar inte b:et. Mer än just då när jag rättar henne. Men det spelar ju ingen roll, låter ju i stort sett likadant och Phoebe lyssnar. Tycker det känns som att hon faktiskt kan vara på väg in i löp. Jag kan ha fel, återstår att se. Men jag hoppas på det iallafall. Att ta bilder på henne är inte lätt. Gjorde ett försök igår förmiddag. Hon har ju så mycket nytt att hålla koll på, bland annat är hon inte van vid att bilar åker utanför och inte heller tåget. Så varje gång det kommer så springer hon in i garderoben. För att lika snabbt springa ut igen. För ljudet försvinner ju lika fort som det kommer. Men hon kommer att vänja sig vid det fort. Hon och Tindra kommer överens kanonbra. Tog ju Phoebe till mamma i fredags. Under lördagen lärde dom känna varandra. Igår låg dom och sov sida vid sida, dom tvättar varandra och leker genom att jaga varandra. Så kul också att se Tindra leva upp lite. Tror hon har saknat en kompis. Hon kom ju inte så bra överens med Milla då Milla är väldigt dominant. Men nu så går det alltså kanonbra.

Nytagna bilder. Hon har gått ner lite i vikt sedan p-pillren togs bort. Antar att hon känner av hormonerna. Dessutom är hon urväxt.















1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck