Sidor

fredag 10 mars 2017

Dag 62. HJÄLP!!!!

Och så är det dax att lägga till ännu en dag och det känns kanon. Känner mig faktiskt riktigt lugn nu. På ett sätt. På ett annat sätt kan jag känna mig panikslagen. För HJÄLP!!!! Från igår till idag har hon gått  upp ytterligare 111g och hon har nu sammanlagt gått upp med 1641g. Och väger alltså idag 5726g. Jag har aldrig haft en hona som har gått upp så mycket. Som mest tror jag det var Olivia som gick upp med ca 1500g och fick 6 bebisar. Förra gången samma dag för Zira hade hon gått ner 108g och hela hennes uppgång var då 1319. Även om hon inte hade gått ner dessa grammen så är det stor skillnad, 214g kan mycket väl vara 1 bebis mer än då. Och jag fasar för att det kanske är så. Så ja, jag har lite panik, vill inte ha en så stor kull och kunde väl inte drömma om att endast 2 dagars parning kanske kan resultera i det. Men å andra sidan, för några år sedan parades Tindra och Casper bara 1 gång, en enda gång och det blev 5 bebisar.

Igår blev jag sugen på bakad potatis med skagenröra. Så iväg och köpa potatis. Väl hemma kom jag på att jag har fastedag idag. Blir alltså inget sådant, inte idag. Men jag ska gotta mig med det imorgon kväll. Imorgon ska jag också laga till kålpudding så i eftermiddag blir det förberedelser för det. Tycker själv att det smakar mycket bättre när blandningen av färsen och kålen får stå och dra i sig allt över natten. Utöver det kommer jag bara gå och vänta på att brorsan hör av sig så jag vet hur det går/gick hos läkaren idag. Han ska vara där 9.30




1 kommentar:

  1. Det är mycket för dig just nu måste kännas som en karusell. Jag hoppas att allting kommer gå bra. /kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck