Sidor

måndag 13 mars 2017

2 månaders bantning!!!

Jippi!! Jag har varit superduktig och bara gått efter hur många kcal jag kan äta per dag enligt Viktklubbens rekommendationer. Jag har rätt så många gånger inte kommit upp i allt, men jag har tänkt att jag tar det säkra före det osäkra ifall att jag har räknat/vägt fel. Ibland är det skitsvårt att få fram värdet. Men uppenbarligen har jag lyckats. När jag ser resultatet från idag och hur det var för 6 år sedan så kan jag inget annat än att gapa. Att det kan göra så stor skillnad trodde jag inte i min vildaste fantasi. Denna gången har jag under 2 månader gått ner 5.4kg mer.

Jag hade/har för avsikt att ta bilder idag för att visa skillnaden. Men det är så svårt att fota sig själv, det blir liksom inte riktigt rätt. När jag håller ut måttbandet så visar det ju hur mycket mellanrum det är efter allt som jag har gått ner. Men det är liksom inte bara framme på magen utan runt om hela midjan. En midja som jag nu kan se lite av. Och vet ni vad? Nu har jag en håla där naveln är. Fanns inte för 2 månader sen, då var allting mer eller mindre rakt över.

Egentligen skulle jag vilja sluta nu. Inte för att det är jobbigt för det går kanonbra. Hade minskandet bara koncentrerat sig på magen så vore det ju kanon. Men man kan ju inte få allt. Som tuttar och rumpa som nu har flytt sin kos. Men jag fortsätter. För när jag kollar mitt BMI så står det att jag har övervikt, tidigare var det ju fetma. Jag har satt ett mål på att jag ska gå ner till 78kg, men även på det visar mitt BMI på övervikt. För att  nå min idealvikt enligt BMI så ska jag väga 71kg. Och så långt ner kommer jag inte att gå (tror jag inte) Jag kommer att satsa på 78. Därefter SKA jag ta tag i träningen av magen. Just nu orkar jag inte, är ju ingen som gillar träning alls. Men för att få fastare mage så är det ett måste...tyvärr.

Hur som helst. Jag har på dessa 2 månader gått ner 14kg. Midjan har minskat från 125cm till 100cm, alltså 25cm!!!! Testa på dig själv, lägg till 25 cm på måttbandet efter att du har mätt midjan.
Vid start 96.4kg Idag 82.4kg
Vid start midja 125cm Idag midja 100cm










Jag bar dessa från parkeringen igår. Och trodde jag skulle smälla av vad tungt det var. Men detta är alltså vad jag har gått ner. Fattas till och med 300g. Egentligen skulle jag ta detta och gå med en hel dag. HUR I HELA FRIDEN ORKADE JAG MED DESSA EXTRA KILONA

2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck