Sidor

torsdag 10 mars 2011

Viktminskning på 2 månader

Vet inte egentligen vad jag ska skriva. Med tanke på att jag själv tycker att jag kämpar på bra med både träning och ändrad kost så tycker jag att det går långsamt. Visserligen så har jag fuskat med träningen några dagar då jag har väntat på bebisarna här hemma och inte vågat åka hemifrån, men det handlar bara om 5 träningsdagar. Sen så fick jag ju höra det där med protein. OM jag inte började äta MER så skulle jag stå still i vikt, även om jag åt mindre och tränade. Och det är väl vad som hände dom 2 veckorna som jag stod still. Så efter att ha ätit mer eller mindre bara grönsaker under 7 veckor så gick jag över till något med mera protein.

På ICA i Smålandsstenar där jag nästan alltid handlar har dom öppnat någon slags buffé. Man kan gå och plocka själv av allt möjligt. Jag plockar ner räkor, crabsticks, röd lök, kycklingtärningar, ägg, och en del annat som jag inte vet vad det heter....kanske lika bra. Jag plockar så att jag får en full "bytta" som jag delar upp på 2 gånger, det kostar cirka 80:- Fast jag orkar äta mindre och mindre. Katterna blir alltid så glada nu för tiden.....dom får ju vara med och smaka på allt gott :-) VARJE DAG....

Min vikt idag efter 2 månader är
88,7 kg och jag har lyckats med att gå ner 8,6 kg. Bystmåttet har minskat med 4cm, magen 11 cm och stussen med 5 cm. Jag känner att det kan vara dax att köpa något nytt klädesplagg......tappar byxorna hela tiden nu. Visst är det kul att se skillnaden, men jag önskar ändå att det hade hänt lite mer.



Så här ser min lunch ut.

3 kommentarer:

  1. 8,6 kg är väl jättebra!!! mig tog de(när jag verkligen var engagerad) 13 veckor att minska med 10 kg....men då var jag supersträng med GI-diet(kan inte säga att jag är det idag)..nu är det 10 månader sedan jag började( med vissa fikaåterfall) och ligger på -14 kg.....bättre man minskar sakta, annars är de lätt att man går upp allt igen!! //kram

    SvaraRadera
  2. Kämpa på Lotta, du har gått ner mycket! Se hur mycket du har gjort och klappa dig själv på axeln, bra jobbat!

    Kramis nu ses vi snart!!!

    SvaraRadera
  3. Härlig lunch! önskar att jag oxå skulle ha en buffe att gå å plocka i här i närheten.

    läs gärna i min viktblogg!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck