Sidor

tisdag 8 mars 2011

Mick 2 veckor

Tycker inte alls att det var så längesedan som jag fick ett spel för att Suzie inte hade fått honom, men det har alltså redan gått 2 veckor. Mick som utvecklas alldeles för bra....blir ju så jobbigt att behöva sälja honom......och jo, jag ska göra det. För som jag har skrivit innan.....Jag kan inte behålla honom och ha 3 fertila hanar. Jag önskar att jag bodde ute på landet med en stor gård och ett stort hus där jag kunde ha fler hanar, som då hade fått egna rum ifall att det behövdes. Men Mick kommer nog alltid, även när han flyttar att ha en speciell plats i mitt hjärta. Men......när Suzie får en liten tjej, DÅ ska jag behålla henne.......Det blir kanske tidigare än vad alla tror ;-) Hur som helst, han ökar bra i vikt och ser nu ut som en liten köttbulle. Tycker lite synd om honom att han är ensam, men just nu funkar det inte att få ihop honom med Tindras bebisar, måste vänta ett litet tag. Dessutom så gillar Suzie INTE Tindras bebisar. Hon morrar åt dom och tycker att dom är fruktansvärt fula. Och så har hon ju tyckt med alla bebisar som har funnits här. Det var en av orsakerna som jag var orolig över när hon skulle ha en egen. Men hon skyddar honom med sitt liv, och riktigt älskar honom.
Mick väger idag 314g, och har under veckan gått upp med 95g. Någon bild på honom kommer här, resten finns som vanligt ute på min hemsida.








Tindras bebisar ökar bra i vikt....trots att dom är 6 till antalet. Man kan alltså inte se sig mätt på dom. Lite jobbigt, för nu får jag springa mellan datarummet och tv-rummet för att alla ska få lika mycket gos. Men som sagt.....det blir annorlunda om bara ett par veckor. Jag får ge mig till tåls. Vikten på dom idag är

Nikki 99g +12g
Noah 107g +9g
Natasha 130g +22g
Neve 100g +16g
Nicole 115g +10g
Nicolas 122g +25g

Sen så får vi ju inte glömma att Jamie idag är 9 månader. Hon är också vägd och vikten på henne är idag 3007g. Under månaden så har hon inte ökat med mer än 61g.....men så har hon ju löpt, och man kan se att det nästan går igenom. Fast hon har blivit bättre på att äta. Fjodor blev ju 21 månader för en knapp vecka sedan, men jag glömde uppdatera hans vikt. Nu väger han inte mer än 4845g och han har gått ner med hela 152g på en månad. Han väntar med stort tålamod att hans tjejer ska komma i löp :-)

Sen då så har vi ju MIN vikt :-) Men den får ni lugna er med tills imorgon. Hade ju vägningsdag måndagar, men nu är ju dom dagarna vigda åt Tindras bebisar, tisdag är det ju Mick....så min dag får bli onsdagar. Förresten......jag trodde att det var måndag idag......gårdagen försvann ju för mig i ett enda swiss :-) Och just det...får ju inte glömma....TACK ALLA FÖR GRATTISHÄLSNINGARNA för Tindras bebisar.

2 kommentarer:

  1. Hi,hi,hi...du menar väl att Jamie är 9 månader....för det blir iaf Bullen idag ;))
    Ska väga honom strax, men de får du läsa om på min blog......ha,ha,ha//kramiz & återigen GRATTIS!!

    SvaraRadera
  2. Mick=Ögongodis

    Kramis och grattis Jamie ifrån syster Doris som idag väger 3120gr!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck