Sidor

torsdag 17 mars 2011

Jag är hemma

efter många om och men....fick tjata mig till det. Var hemma runt 19-tiden, för innan dom släppte iväg mig så ville dom att jag skulle få ännu en omgång med antibiotika direkt i blodet.
Det har inte varit någon rolig natt. Jag hade ju så ont i magen så jag fick morfin vilket jag inte tål. Så jag har spytt så gott som hela natten, och ända fram till lunch idag. Redan klockan 5 imorse så var dom och tog blodprov på mig för att kolla om infektionsvärdet hade gått ner, och vid ronden så fick jag veta att den nu stod på 78.....150 igår. Förhoppningsvis normalt 8-10 om någon dag.
Hemma var ju mamma för att passa alla katterna. FÖRST imorse så ringde hon mig och sa att hon ramlade igår kväll och var idag tvungen att åka till akuten. Hon ville inte ringa och oroa mig igår kväll. Nu sitter hon med gipsad vänsterhand, bruten. Och så har hon ett långt skrapmärke på ryggen mot revbenen. Vilka dagar alltså. Inget roligt alls.

Men, jag är alltså hemma,även om jag inte riktigt mår hundra. Men det är ju bara så att jag SKA på utställning, har sett fram emot den hur länge som helst nu. Jag kommer att ta det lugnt, det blir ingen hjälp av mig i morgon med att rigga upp burar, det orkar jag inte. Och jag kommer även att ta det lugnt under själva utställningen, hjälper mina kattungeköpare med det viktigaste på lördag morgon. Och vem vet......denna gången så kanske det är jag som kommer att behöva hjälp med att bära mina katter......ifall att jag får något krampanfall. Hoppas på det bästa.

När jag kom hem så hittade jag en superfin blomgrupp på köksbänken. Görel som jag bad se efter katterna idag hade varit och lämnat blommor från henne och dom andra i tygaffären.......en grattis/kryapåblomma. Blev så glad så jag fick tårar i ögonen. Och som inte det räckte....utanför dörren så stod det en annan påse. Leo och Kristina.......dom som har James Dean.....hade varit förbi för att lämna en present i förväg. Så gulligt av dom. Och så tråkigt att jag inte var hemma.

Nä, nu blir det natta för mig så att jag orkar med morgondagen. Tusen tack för alla krya på hälsningar.....både här i bloggen och på Facebook......och tusen tack för telefonsamtalen och all hjälp som jag har blivit erbjuden. Det värmer att veta att ni finns där för mig. Kram till er alla.

6 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du är hemma igen!!! Men Lotta lova nu att du tar det lungt på utställningen i helgen!!! Hur ska jag kunna få tag på dig i morgon?
    Kramizzar i massor till dig och Krya på dig, var rädd om dig!

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är hemma igen :). Ta det nu lugnt så att du blir frisk fort!

    Kram
    Anngert

    SvaraRadera
  3. Så bra att du är hemma, har varit så orolig för dig! Du ska få all hjälp du vill ha på utställningen så att du kan ta det lugnt! Det ska bli toppen att få träffa dig och katterna på utställningen! lova nu att vila och ta det lugnt!

    Stora Megakramar och sköt om dig vi ses snar!

    SvaraRadera
  4. GRATTIS!!!!! Åh vad skönt att höra att du kommit hem!! Tråkigt med din mor..stackar´n!!! Krya på dig nu & be andra om hjälp på utställningen!!// Grattiskramar Mia/Bullen & Bella

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen, Lotta! Skönt att du är frisk igen. Lycka till med dina fina katter i helgen // Ingrid, Camilla och Konkurrenten

    SvaraRadera
  6. JAG HJÄLPER DIG LOTTA :D

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck