Sidor

måndag 31 maj 2010

Tindra 8 veckor

Det börjar dra ihop sig för Tindra. Idag har hon gått 8 veckor, vilket blir 56 dagar. Nästa vecka på onsdag är det räknat att hon ska få sina bebisar. För varje vecka så har jag skrivit hur social hon är, och för varje vecka har det bara blivit mer och mer av det. Hon håller koll på mig hela tiden. Bebisarna rör på sig, men  dom är ändå väldigt lugna om jag tänker tillbaka på mina andra honor som har varit dräktiga. Jag har min teori om att dom är så lugna just för att dom är i färgen röd silver. Har ju märkt med åren att den färgen är mycket lugnare när det gäller mina katter. Vikten på Tindra idag är 4035 och hon har under veckan gått upp med 270g. Sammanlagt har hon nu gått upp 900g. Bilderna är tagna idag.



Sen så kommer också ett par bilder på Fjodor, den blivande fadern :-) I lördags blev han som sagt Champion, och igår så fick han sitt första CACIB. Lördagens bedömning är svårt att läsa.....många av dom skriver riktigt illa, men jag lägger ut gårdagens bedömning. Kanske Malin B skulle tycka det är roligt att se och läsa. Och jag får nog ge mig....går ju runt och tycker att han är liten, har lite för små ögon och för lång svans. Vad jag själv tycker är bäst på honom är hans päls som är kort :-) Och så är jag så stolt över honom för  han var superduktig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck