Sidor

måndag 24 maj 2010

Tindra 7 veckor

Idag har Tindra redan gått 7 veckor....det är dag 49 för henne. Hon har nu äntligen börjat äta lite mer, men fortfarande för lite med tanke på att hon är dräktig. Hon har blivit otroligt kelig och social, hon vill hela tiden att man ska klappa henne. Den senaste veckan så har hon också börjat ty sig mer och mer till Fjodor, och Fjodor i sin tur har hjälpt henne med tvättningen. Idag väger Tindra 3765g och hon har under veckan gått upp 320g....sammanlagt har hon nu gått upp 630g. Hon har alltså gått upp mer denna veckan än under dom föregående 6 veckorna tillsammans. Hmmmmm. Bilden är tagen idag.
Jag har sytt klart burskynket....äntligen. Har lagt ner alldeles för mycket jobb på detta...tur att jag ska ha det själv....eller ja inte jag, utan Suzie har jag tänkt ska ha det på utställningar. Sen så var jag ju ute i rastgården för att få något kort på Tindra. Det höll på att sluta riktigt illa för mig. Jag brukar ju tappa balansen emellanåt, och det gjorde jag när jag var på väg in igen. Vid öppningen så finns det 2 hyllor uppsatta åt katterna. När jag tappade balansen så hamnade jag med huvudet i kanten....inte huvudet, utan precis ovanför vänstra ögat. Så nu har jag en liten reva där, men skit samma. Huvudsaken är ju att jag inte smällde kanten i ögat. Det började ju inte ens blöda, men det är rött och ilsket....kanske jag får en blåklocka :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck