Sidor

torsdag 13 maj 2010

Gary Moore

Idag kommer då bilder på Gary Moore, eller Elvis som han kallas hemma. Även han har blivit stor och fin, och detsamma gäller hans syrra, som det kommer bilder på imorgon :-) Tll dagens bilder följer också texten som var med i mailet :-)
Denna dagen har inte alls varit rolig. Brukar tycka att söndagar är dryga, men denna dagen har varit dubbel så dryg. Sen vet jag inte vad det är med oss, både jag och Benny går här och fryser, trots att värmen är på som tidigare på 22 grader. Natten som kommer ska jag iallafall sova i gästrummet. Ingen av oss mår ju vidare och är snörvliga, hostiga, och täppta i näsan. Antingen snarkar Benny och väcker mig så att jag får putta på honom för att han ska sluta, eller så är det jag som snarkar och han väcker mig. Han bara vänder sig om och somnar vidare, men jag kan inte somna om. Så inatt ska jag som sagt sova i gästrummet......men katterna. För ni ska inte tro att dom låter mig vara ensam där.
Kommer ni ihåg att jag skrev att Suzie spillde kaffemuggen häromkvällen??? Mmmmmm. Nu har hon gjort det igen. Fast denna gången så hoppade hon upp till Benny som tittade på tv:n imorse och drack kaffe. Och det var inga fina ord som kom ur munnen på honom.....han blev så arg. Kaffet var precis upphällt och han fick det på sig, och det var varmt. Jag hoppade till och undrade vad som hade hänt, för jag såg inte detta.......Men jag gick bara undan så fick han muttra för sig själv.
Jag vill, jag VILL komma ut i trädgården och greja, men det blir ingenting gjort för det bara regnar hela tiden. Visst har jag regnkläder, men hur kul är det att plocka ogräs i otympliga kläder och att det då samtidigt regnar?  Nä, får helt enkelt vänta in lite fint väder. Ogräset lär ju inte försvinna.....blir kanske till och med lättare att plocka upp det om det har fått växa till sig lite :-)

Elvis tycker det är mysigt när vi plockar fram datorerna. Där är så varmt och skönt att ligga. Och därmed kan vi glömma att vi ska få något gjort på datorerna.


I fredags när jag tömde diskmaskinen var Elvis, som vanligt, med och hjälpte till. Han klättrar för övrigt gärna in i diskmaskinen. Plötsligt var han borta. Du ser på bilden vart han tagit vägen.



Elvis favorit-ställning. Han lägger sig raklång på rygg och bara myser. Det ser för lökigt ut. Han är bara oemotståndlig då (vilket han verkar medveten om). Och jag kan naturligtvis inte låta bli att kela med honom (vilket han också verkar helt medveten om). Men när jag börjar klappa och kela med honom, "anfaller" han. Då vill han busa. Och min händer får nya, fräscha rivmärken.



En bild som har några månader på nacken men tendensen håller i sig. De gillar att ligga i trånga utrymmen. Skålar, korgar m m. Föreställ dig t ex hur det ser ut när Gina tränger sig ner i brödkorgen och somnar. Tro nu inte att vi låter dem göra ALLT.
Numera ställer vi undan brödkorgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck